پایان غم انگیز یک بخشش

قاتل بندرعباسی پس از بخشش، از خوشحالی سکته کرد و جان باخت.

پایان غم انگیز یک بخشش

قاتل بندرعباسی پس از بخشش، از خوشحالی سکته کرد و جان باخت.
و اما ماجرای این قتل :
مردی ۵۵ ساله به نام اکبر اواخر سال ۸۲ به اتهام قتل عمد در بندرعباس دستگیر شد.
او و سه نفر دیگر متهم به قتل یک مرد در جریان جنایتی هولناک شدند. پس از محاکمه این ۴ متهم در دادگاه، اکبر و یکی دیگر از همدستانش به نام داوود به اتهام هدایت قتل به قصاص محکوم شدند. آنها مدعی شدند برای دفاع از ناموس خود قتل را انجام داده اند اما دفاعیات آنها بی گناهی آنها را ثابت نکرد و دو متهم دیگر به زندان محکوم شدند.
به دلیل کشته شدن یک نفر و قصاص دو نفر، اولیای دم دو متهم برای قصاص مجبور به پرداخت مابه التفاوت دیه یک نفر شدند.
در این شرایط بود که تصمیم گرفتند ابتدا داوود به پای چوبه دار برود. اجرای قصاص داوود کابوس اکبر را دو چندان کرد.
وی با مشاهده مجازات همدست خود مطمئن بود که پدر و مادرش در اسرع وقت با پرداخت مابه التفاوت دیه قصاص خواهند کرد. او برای جلب رضایت اولیای دم تلاش های زیادی کرد اما بی نتیجه ماند و آنها بر اجرای حکم قصاص اصرار کردند، اما چون نتوانستند مابه التفاوت دیه را بپردازند، اجرای حکم به تعویق افتاد.
او تمام این سال ها را در ترس اجرای حکم سپری کرد تا اینکه ۱۸ سال پس از قتل، مسئولان شورای حل اختلاف زندان تصمیم گرفتند برای جلب رضایت اولیای دم پا پیش بگذارند.
اکبر که در ۳۷ سالگی مرتکب قتل شد، اکنون مردی شکسته و ۵۵ ساله بود. استرس این سال ها باعث شده بود که این مرد به بیماری های مختلفی مبتلا شود.
بستگان مقتول از اهالی اصفهان بودند. اگرچه در رایزنی های اولیه خود اعلام کرده بودند که حاضر به بخشش نیستند، اما جمعی از مسئولان شورای حل اختلاف زندان بندرعباس به امید بخشش حضوری قاتل راهی اصفهان شدند و وقتی شرایط مرد زندانی برایشان توضیح داده شد متوجه شدند که او پس از تحمل ۱۸ سال مرد دیگری شده است.
در نهایت این تلاش ها رضایت آنها را جلب کرد و رضایت نامه را امضا کردند.
اکبر نمی توانست باور کند خبری که شنیده بود درست است.
او در این مدت دچار بیماری قلبی شده بود و ناگهان بیمار شد و مسئولان زندان او را به مرکز درمانی منتقل کردند وساعتی بعد روی تخت بیمارستان جان باخت تا در حالی که بستگان مقتول او را بخشیده بودند، پرونده زندگی اش برای همیشه بسته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.