و روزه برای من است و من پاداش آن را می دهم

سلام علیکم، ماه مبارک هم سپری شد و رمضان الکریم هم گذشت . با تبریک عید شریف فطر بزرگترین عید اسلامی و تقارن آن با بهار سال و این همه معضلات عدیده پیش روی امروزه بشریت به ویژه در بین مسلمانان و ایرانیان_این مصائب،ما را بیش از پیش به تسلیم محض در برابر ایزد منان و دعا و استعانت از او برای خلاصی از این مشکلات فرا می خواند.
روزه، عامل برخوردارى از آمرزش و پاداش بزرگ الهى است و فریضه ای بزرگ برای ما.
… والصَّمين والصَّمت … أعدّ اللّه لهم مّغفرة وأجرا عظيما.
آیات شریفه دیگر از جمله سوره‌ی مبارکه‌ی توبه آیه‌ی ۱۱۲:
التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّ‌اکِعُونَ السَّاجِدُونَ الْآمِرُ‌ون بِالْمَعْرُ‌وفِ وَالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنکَرِ‌ وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّـهِ ۗ وَبَشِّرِ‌ الْمُؤْمِنِینَ.
[آن مؤمنان] همان توبه‏ کنندگان، پرستندگان، سپاسگزاران، روزه‏ داران، رکوع‏ کنندگان ،سجده‏ کنندگان،وادارندگان به کارهاى پسندیده، بازدارندگان از کارهاى ناپسند و پاسداران مقررات خدایند و مؤمنان را بشارت ده.
انشالله طبق فرمایشات خداوند متعال در قرآن عظیم،خود و شما را به انجام مصادیق و عمل صالح، برای رستگاری در دنیا و آخرت توصیه می‌کنم.
اعمال صالح و واجب عبارتند از سجده بر خدا و اقامه نماز (بقره ۲۷۷)پرداخت زکات (بقره۲۷۷) تلاش بر اساس توان (اعراف ۴۲)، تواضع و فروتنی (هود ۲۳) ذکر کثیر (شعرا ۲۲۷)ایستادگی در برابر ظلم (شعرا ۲۲۷)،عدم ترس از ظلم و زبونی( طه ۱۰۴) توبه (ص ۲۴) رکوع (ص ۲۴) قضاوت عادلانه (ص ۲۴) توصیه به حق(عصر ۳) و توصیه به صبر (عصر ۳) و انجام فریضه حج (حج ۲۷) و اعطای قرض‌الحسنه و صدقه و احسان (۱۸ حدید) ضرورت ازدواج( ۳۲ نور)و … و همچنین مرابطه عقل با هوای نفس، مشارطه یعنی یادآوری میثاق فطری توحید، مراقبه یعنی نظارت دائمی عقل بر نفس، محاسبه یعنی حسابرسی عقل بر نفس و معاتبه یعنی مواخذه نفس برگرفته از آیات ۱۷۲ اعراف و ۲۷ بقره را مدنظر قرار دهیم و انشاءالله به تهیه و تدوین سود و زیان اعمال خود بپردازیم و با استعانت از خداوند متعال و با انجام فرایض الهی تحولی احسن در احوال مان در سال آتی داشته باشیم.
با این وصف استخاره‌ای به کتاب انسان ساز قرآن در سال جدید می‌زنیم و از بزرگ پروردگار، عاجزانه می‌طلبیم که گرفتاری های موجودرا هرچه زودتر از جامعه‌ی بشری مرتفع فرماید. با این حال مصداق وحی الهی را در دو آیه‌ی ذیل مدنظر قرار دهیم.
خداوند متعال درباره‌ی گرفتارشدن انسانها به عذاب و بلا و برطرف کردن این گرفتاری ها در آیات ۷۶،۷۵ سوره‌ی مؤمنین میفرماید:
-و اگر به آنها رحم کنیم و گرفتاریها و مشکلاتشان را برطرف سازیم(نه تنها بیدار نمیشوند) بلکه در طغیانشان اصرار می‌ورزند و(در این وادی) سرگردان میمانند(۷۵)
-ما آنها را به عذاب و بلا گرفتار ساختیم(تا بیدار شوند)اما آنها نه در برابر پروردگارشان تواضع کردند و نه به درگاهش تضرع می‌کنند(۷۶)
▪︎کوچکترین بنده خدا-فرج پور باسمنجی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.