وقت طلایی جهت خوردن قرص فشار خون

تحقیقی جدید بیانگر این است که اهمیتی ندارد در چه موقعی از روز یا شب داروهای فشار خون خود را بخورید.

با انجام یک آزمایش تصادفی بر روی بیشتر از ۲۱۰۰۰ بیمار مبتلا به فشار خون بالا که بیشتر از پنج سال تحت نظر بودند، مشخص شد که چنانچه داروها در صبح یا عصر خورده شوند، باعث حفاظت در مقابل حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ عروقی نخواهد شد و ارتباطی به این موضوع ندارد.

این نتایج به دست آمده با پژوهش های پیشین که مزایای بسیاری را در زمان خوردن اینگونه داروها در شب نشان می‌داد، همخوانی ندارد.

برای انجام این پژوهش، مردان و زنان به صورت تصادفی از داروهای فشار خون خود در صبح یا عصر مصرف کردند. پژوهشگران در اقدام دیگر میزان بستری شدن در بیمارستان به علت حمله قلبی، سکته مغزی یا مرگ و میر در اثر بیماری قلبی عروقی را ارزیابی کردند.

در این مطالعه مشخص شد که در مدت زمان پنج سال، ۳,۴ درصد از افرادی که داروهای خود را در شب می خوردند و ۳.۷ درصد از افرادی که داروهای خود را صبح می خوردند به علت حمله قلبی و سکته مغزی در بیمارستان بستری شدند و یا به خاطر بیماری قلبی عروقی از دنیا رفتند.

از سوی دیگر سرپرست گروه پژوهشی بیان کرد که این تحقیق یکی از بزرگترین تحقیقات و پژوهش های قلبی عروقی بوده که تاکنون صورت گرفته و در آن مشخص شده که باید داروهای کم کننده ی فشار خون در صبح یا عصر خورده شوند.

همچنین سرپرست این گروه بیان کرد که این آزمایش در سطح گسترده به خوبی بیانگر این است که حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ عروقی بدون توجه به وقت خوردن قرص، به اندازه مشابهی اتفاق افتاده است. اشخاص مبتلا به فشار خون بالا می بایست داروهای ضد فشار خون خود را به صورت منظم در وقت مشخصی از روز بخورند که برای آنها بهتر بوده و به علاوه عوارض بد این دارو را برای آن ها به میزان قابل توجهی کم می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.