واکنش به طرح اصلاح کنکور در مجلس

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص لغو مصوبه کنکور این شورا و تصویب طرح اصلاح قانون کنکور در کمیسیون آموزش مجلس توضیح داد.

عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به طرح موضوع لغو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره برگزاری کنکور از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: بحثی که در کمیسیون آموزش مجلس مطرح شده، پیشنهاد برخی از نمایندگان مجلس است که البته حق دارند نظر بدهند قطعاً ما نباید جلوی آزادی بیان نمایندگان را بگیریم اما مصوبه کنکور به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس به شورای عالی انقلاب فرهنگی کمک می کنند، افزود: این مصوبه در حد همین کمیسیون آموزش مجلس مطرح شده است قطعاً این مصوبه به صحن نمی رود چرا که خلاف اصل ۵۷ قانون اساسی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رهبر معظم انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) وظایفی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی محول کرده اند و شورا در خصوص این مصوبه نیز طبق همین وظایف عمل خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ابلاغ شده در حوزه کنکور را پیگیری و دنبال می کند. خانواده ها آرامش داشته باشند و هیچ گونه نگرانی در این باره نداشته باشند و بدانند که همان مصوبه دنبال می‌شود و به هیچ وجه این مصوبه تغییر پیدا نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً این مصوبه به صحن مجلس هم نمی رود، گفت: رییس مجلس شورای اسلامی هم با این مصوبه همراه است چرا که آقای قالیباف هم عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: اگر طرح اصلاح قانون کنکور در نهایت هم در صحن مجلس تصویب شود، چون خلاف اصل ۵۷ قانون اساسی است در شورای نگهبان تایید نمی شود و رد خواهد شد.

در روزهای گذشته یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح اصلاح قانون کنکور در کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرده بود: با تصویب این طرح، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور لغو شده و کنکور از سال ۱۴۰۳ با مصوبه مجلس برگزار می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.