نحوه ثبت اعتراضات معلمان به «رتبه»هایشان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی، معلمان ۱۰ روز فرصت برای اعتراض به رتبه‌هایشان دارند اظهار کرد: اعتراضات در هیئت ممیزه استان و یا در هیئت ممیزه مرکزی انجام می‌شود.

صادق ستاری‌فرد در این باره اظهار کرد: صدور احکام قطعی معلمان از چندی پیش آغاز و تاکنون برای بیش از ۴۱۱ هزار نفر از معلمان صادر شده است.

وی افزود: اگر معلمان اعتراضی به حکم خود نداشته باشند همان به صورت حکم قطعی اجرا می‌شود اما اگر اعتراضی وجود داشته باشد طبق آیین‌نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان، ۱۰ روز فرصت ثبت اعتراضات برای رتبه‌ها وجود دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از روزی که همکاران ما رتبه‌شان در سامانه بارگذاری می‌شود، ۱۰ روز فرصت ثبت اعتراض دارند اظهار کرد: این اعتراضات در هیئت ممیزه سطح بالاتر، ممیزی و ارزیابی و سپس نسبت به تعیین رتبه نهایی افراد اقدام می‌شود.

ستاری‌فرد ادامه داد: سازوکار رسیدگی به اعتراضات کاملا شفاف و در یک چارچوب منطقی پیش‌بینی شده است. افراد امتیازات خودشان را مشاهده می‌کنند و بر اساس آن چیزی که مشاهده می‌کنند یا توقع دارند و یا مدارکی که بارگذاری کرده‌اند، می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند.

وی درباره زمان اعلام نتایج اعتراضات نیز گفت: رسیدگی به اعتراضات ممکن است به طول بیانجامد و زمان‌بر باشد. هنوز برآوردی از تعداد و حجم اعتراضات نداریم که چگونه خواهد بود لذا نمی‌توانیم از حالا پیش‌بینی کنیم که برای رسیدگی‌ چقدر زمان نیاز است. در آیین‌نامه نیز مهلتی برای رسیدگی پیش‌بینی نشده و تنها قید شده است که مهلت ثبت اعتراضات ۱۰ روز پس از اعلام رتبه است. رسیدگی به اعتراضات در هیئت ممیزه استان مربوطه یا در هیئت ممیزه مرکزی انجام خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.