نحوه تبدیل فایل‌های Word به PDF

فایل‌های PDF اصولا جهت سیو به صورت سند بسیار کاربردی می‌باشند. به طور کلی، افراد فایل های مختلف را با کمک برنامه‌های دیگر می سازند و بعد آن‌ها را تبدیل به PDF می کنند. راه های گوناگونی جهت تبدیل فایل‌های مختلف به فایل پی دی اف وجود دارد. با ما همراه باشید تا این روش‌ها را به شما آموزش دهیم.

چنانچه نسخه دسکتاپ برنامه ورد یا Microsoft Word را روی رایانه شخصی ویندوزی یا مک بوک خود نصب و اجرا کرده باشید، شما قادر می باشید تا به آسانی یک فایل ورد را تبدیل به پی دی اف کنید. جهت انجام این کار گام های زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. در گام اول فایل ورد ایجاد شده خود را بالا بیاورید و بعد از آن گزینه File در نوار بالای برنامه ورد را انتخاب کنید.
  2. اکنون Save As را در منوی باز شده فایل پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.
  3. سپس در این مرحله، آدرسی را در سیستم خود که قصد دارید فیل PDF را در آن ذخیره و نگهداری کنید، برگزینید. این آدرس ها شامل OneDrive، This PC، یک پوشه مخصوص یا هر آدرس دلخواهی می باشد.
  4. حال از منوی کشویی موجود در صفحه جدید به نام Save As Type مورد PDF را برگزینید.
  5. در صورت تمایل می‌توانید نام فایل را در این قسمت تغییر دهید. سپس گزینه Save را انتخاب کنید.
  6. چنانچه فایل PDF شما ذخیره شد، به فایل Word بازمی‌گردید. در این حال فایل PDF که مراحل ذخیره سازی آن را طی کردید، خود به خود در صفحه نمایش سیستم شما با استفاده از برنامه پی دی اف موجود در آن باز شده و به نمایش در می‌آید.

چنانچه شما برنامه ورد را در سیستم شخصی خود ندارید سعی کنید آن را نصب کنید در غیر این صورت جهت تبدیل ورد به پی دی اف قادر می‌باشید تا راه‌های دیگری که برایتان معرفی می‌کنیم را به کار بگیرید.

کاربرد Google Drive جهت تبدیل فایل ورد به پی دی اف

جهت تبدیل فایل ورد به پی دی اف با کمک برنانه گوگل درایو می بایست در گام اول یک فایل ساخته شده ورد را در این برنامه آپلود کنید و این فایل را در قالب یک سند گوگل جدید ذخیره کنید. اکنون شما قادر می‌باشید تا آن را به یک فایل پی دی اف تبدیل کنید. دقت کنید که برای انجام این کار نیاز به یک فایل وردی که ساده و بدون قالب بندی‌ باشد، دارید و همچنین می بایست یک حساب گوگل نیز داشته باشید.

به کار گیری وب سایت جهت تبدیل فایل ورد به پی دی اف

خوب است بدانید که سایت‌های رایگان زیادی جهت تبدیل یک فایل ورد به پی دی اف وجود دارند. از جمله بهترین این سایت ها، سایت freepdfconvert.com است. این وب سایت دارای امنیت و سرعت بالایی می باشد و چنانچه قالب بندی در فایل ورد وجود داشته باشد با هم به خوبی کار می‌کند. در این وب سایت تبدیل ورود به فایل پی دی اف به صورت رایگان صورت می‌گیرد. چنانچه اشتراک پولی آن را برگزینید، قابلیت های دیگری نیز در اختیارتان قرار می‌گیرد. به عنوان مثال می‌توانید چند فایل را با هم به پی دی اف تبدیل کنید و همچنین قادر می باشید تا انواع بیشتری از تبدیل فایل‌ها را نیز انجام دهید.

کاربرد برنامه LibreOffice جهت تبدیل فایل ورد به پی دی اف

نرم افزاز LibreOffice یک برنامه رایگان و دارای متن باز می باشد که قابلیت های آن همانند ویژگی های موجود در مایکروسافت آفیس می باشد. همانطور که مشخص است تعداد زیادی از ادارات و موسسه ها در دنیا، آفیس کاربردی و مشهور مایکروسافت را به کار می‌گیرند، ولی موسسات و سازمان های دیگری نیز وجود دارند که آفیس رایگان و متن باز Libre  را به کار می گیرند. به طور کلی خوب است بدانید که این آفیس تمامی قابلیت های آفیس مایکروسافت دارد و ویژگی‌های مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین این نرم افزار در ویندوز، مک و لینوکس مورد استفاده می باشد. در نهایت با کمک این برنامه به آسانی قادر می باشید تا تبدیل فایل‌های ورد را به پی دی اف انجام دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.