معالجه درمان خانگی جهت کم شدن درد

از جمله مواردی که برای درمان خانگی جهت کاهش درد می‌توان به آن اشاره کرد استفاده از روغن نعناع، جهت تسکین و آرام کردن ​​گرفتگی‌های دردناک و نفخ در اثر علائم سندرم روده تحریک‌پذیر مفید می باشد. همچنین استفاده از چای نعناع یک آرام بخش بسیار خوب جهت بهبود دردهای به وجود آمده در شکم است.

علاوه بر این پزشکان و متخصصان تغذیه بیان کردند که با توجه به نتایج پژوهش های اخیر گروهی از مواد غذایی همانند دارو‌های مسکن موجود مثل ژلوفن قادر هستند تا درد ناشی از انواع بیماری ها را درمان کنند.

همانگونه که مشخص است بدن انسان قادر به استفاده از برخی مسکن های شیمیایی نمی‌باشند چرا که با برخی بررسی های انجام شده مشخص شده که ممکن است برای سلامتی بدن انسان خطرناک باشند. در مقابل خوب است بدانید که برخی مواد غذایی جایگزین مسکن های شیمیایی وجود دارند که احتمالا درد ناشی از بیماری را به راحتی تسکین داده و آرام می‌کنند.

در ادامه این مطلب چند ماده غذایی را که دویچه وله جهت کاهش درد اندام‌های بدن شناسایی کرده است را، به شما معرفی می‌کنیم.

گیاه زنجبیل

این ماده غذایی در حقیقت دارای ویژگی‌ ضد تهوع و آرام بخش معده می‌باشد. به علاوه این گیاه مفید قادر است تا به تسکین بعضی از دردهای دیگر، مثل درد مفاصل که در اثر آرتریت به وجود می‌آید، بپردازد.

دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل یک منبع بسیار خوب از منیزیم می‌باشد. منیزیم نوعی ماده معدنی است که به احتمال زیاد قادر است تا حمله‌های میگرن را کمتر کند. به علاوه دانه کدو تنبل می‌تواند از پوکی استخوان جلوگیری کرده و حتی آن را درمان کند. چنانچه می‌خواهید منیزیم بیشتری از طریق مواد غذایی دریافت کنید می‌توانید به مصرف بادام و بادام هندی، سبزیجات با برگ سبز تیره مثل اسفناج و کلم پیچ، لوبیا و عدس در رژیم غذایی خود بپردازید.

زردچوبه

ماده معدنی کورکومین که یک ترکیب در ادویه می‌باشد و به آن رنگ نارنجی روشن می‌دهد، قادر است تا برخی مشکلات در بدن مثل التهاب را درمان کند. با پژوهش هایی که بر روی بیماران مبتلا به روماتیسم مفصلی و استئوآرتریت انجام شده، مشخص شده که آن هایی که مکمل‌های کورکومین استفاده می‌کردند، توانستند بهتر و بدون عوارض جانبی مصرف دارو راه بروند. خوب است بدانید که فلفل سیاه می‌تواند باعث شود تا جذب کورکومین در بدن شما افزایش یابد.

گیاه نعناع

استفاده از روغن نعناع، جهت تسکین و آرام کردن گرفتگی‌های دردناک و نفخ در اثر علائم سندرم روده تحریک‌پذیر مفید می باشد. همچنین استفاده از چای نعناع یک آرام بخش بسیار خوب جهت بهبود دردهای به وجود آمده در شکم است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.