مصرف سبزیجات بسیار برای اینگونه بیماران

خوب است بدانید که دیابت نوعی بیماری مبهم می باشد که دارای گونه های مختلفی است. انواع آن دیابت نوع ۱ و دیابت نوع دو می باشند. هر دو آن ها به هورمون انسولین ارتباط دارند که در پانکراس تولید می شود و وظیفه آن کمک به بدن ما جهت استفاده از گلوکز یا قند برای انرژی و تنظیم سطح قند خون می باشد.

در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که برای مبتلایان به دیابت چه سبزیجاتی خوب می باشند، همچنین مصرف کدام سبزیجات می بایست کم شوند و به علاوه روش هایی که قادر می باشید به آسانی سبزیجات بیشتری را در رژیم غذایی خود قرار دهید، نیز بیان شده است.

از سوی دیگر توصیه‌ها و پیشنهادات دو متخصص پزشکی در مورد یک رژیم غذایی خوب برای افراد مبتلا به دیابت هم توضیح داده شده است. این توضیحات بیانگر این است که به چه علت رژیم غذایی برای مدیریت این بیماری ضروری است.

پژوهشگران اشخاص دارای بیماری دیابت را ترغیب می کنند تا یک رژیم غذایی گیاهی را برای خود انتخاب کنند. دکتر طارق محمود در این باره بیان می کند با توجه به اینکه رژیم گیاهخواری تنها درمان مستقیم برای بیماری دیابت نمی باشد، ولی مزایای بسیاری برای سلامتی دارد و برای بیماران دیابتی بسیار خوب می باشد و می تواند در روند بهبودی آن ها موثر باشد.

باید بدانید که رژیم غذایی در کنترل بیماری دیابت اهمیت بسیاری دارد چراکه مقدار کربوهیدرات هایی که می خورید بالاترین اثر را بر میزان گلوکز خون شما خواهد داشت.

حتما باید در نظر گرفت که شخصی مبتلا به دیابت حتما در خوردن بعضی مواد غذایی، مخصوصا مواد غذایی دارای شکر مصنوعی مطلع باشد.

باید بدانید که یک رژیم غذایی دارای کربوهیدرات کم برای اشخاص مبتلا به دیابت بسیار اهمیت دارد، چراکه این رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین می تواند به خوبی میزان بالای قند خون را کم کند و همچنین این رژیم ثابت کرده که احتیاج به دارو را کم می کند و یا به کلی قطع می کند.

بیماران دیابتی خوب است بدانند که سبزیجاتی رشد کرده بر روی سطح زمین اصولا دارای کربوهیدرات کم و سبزیجات رشد کرده در زیر زمین دارای کربوهیدرات بالایی می باشند.

البته سبزیجات خاصی نظیر کدو حلوایی نیز می باشد که روی زمین رشد می کند ولی دارای کربوهیدرات خیلی زیادی است. باید بدانید که کدوهای تابستانی دارای کربوهیدرات کمتری می باشند و برای بیماران دیابتی مناسب تر از کدو حلوایی می باشند.

در کل برترین سبزیجات برای بیماران دیابتی سبزی های سبز برگ همچون کلم، بروکلی، کاهو، کلم بروسل، اسفناج، کیل، مارچوبه، لوبیا سبز، بادمجان، فلفل، کرفس، قارچ، حبوباتی نظیر نخود، عدس و لوبیا، گوجه فرنگی، پیاز و خیار می باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.