مسن‌ترین اسیر فلسطینی در سن ۸۳ سالگی آزاد شد

«فؤاد الشوبکی» مسن‌ترین اسیر فلسطینی معروف به شیخ الاسرای فلسطین که هفده سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر برده، امروز (دوشنبه)، در سن ۸۳ سالگی آزاد شد.

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، نیروهای رژیم صهیونیستی او را در ایست بازرسی «ترقومیا» آزاد کردند و با استقبال پرشور مردمی او به شهر خود رام‌الله بازگشته است. الشوبکی پس از آزادی گفت اسرا شهدایی هستند که به شهادت نرسیده‌اند و زندگیشان را فدای آرمان فلسطین کرده‌اند و باید برای آزادی آن‌ها راه حلی پیدا کرد.

الشوبکی سیاستمدار و سرلشکر فلسطینی است که در ۱۲ مارس سال ۱۹۴۰ در محله «التفاح» غزه دیده به جهان گشود. او دارای مدرک کارشناسی حسابداری از دانشگاه قاهره است.

فؤاد الشوبکی مسن‌ترین اسیر فلسطینی و از اعضای جنبش «فتح» در فلسطین است که ارتش رژیم صهیونیستی در تاریخ سوم ژانویه سال ۲۰۰۲ در عملیاتی نظامی تحت عنوان «کشتی نوح»، او را متهم به قاچاق سلاح برای فلسطینیان کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی در تاریخ مذکور یک کشتی به نام «کارینA» را در دریای سرخ متوقف کردند و مدعی شدند که این کشتی در حال حمل تجهیزات نظامی برای فلسطینیان بوده است. در آن سال‌ها، رژیم صهیونیستی الشوبکی را مسئول مستقیم این اقدام معرفی کرده بود.

نیروهای رژیم صهیونستی او را در چهاردهم مارس سال ۲۰۰۶ ربودند و دادگاه نظامی در فلسطین اشغالی او را به ۲۰ حبس محکوم کرد که بعدها این مدت به ۱۷ سال کاهش یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.