مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی : فقط ۸ درصد مشترکان برق استان پرمصرف هستند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی گفت:بر اساس آمار، حدود ۹۱ و ۶ دهم درصد از مشترکان برق استان خوش مصرف و کم مصرف هستند که از میانگین کشوری بهتر است.
فرج نیا افزود: برق کالایی اقتصادی است و هزینه تولیدی دارد که با هزینه درآمدی برابری نمی کند، از سویی در بخش تولید عدم استقبال بخش خصوصی نیز یک مشکل دیگر است، لذا طبق مصوبه هیات وزیران از اول بهمن ماه تعرفه های مشترکین پر مصرف جدید تغییر محسوسی را شامل می شود .
وی با اشاره به اینکه حدود ۸ و ۴ دهم درصد مشترکان استان در دسته مشترکان پرمصرف هستند گفت : این اقدام به منظور برقراری عدالت در توزیع یارانه‌های انرژی صورت گرفته و از آنجا که بیشترین برق مورد نیاز کشور توسط بخش خصوصی تولید می‌شود، دولت باید برق را با قیمت واقعی خریداری و با نرخ یارانه‌ای به مشترکان تحویل دهد که در این شرایط، مشترکانی که از برق بیشتری استفاده می‌کردند، از یارانه بیشتری نیز بهره مند می‌شدند.
فرج نیا اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه آیین‌نامه تعرفه برق آن دسته از مشترکان خانگی که در ماه‌های گرم سال نسبت به دوره مشابه سال گذشته کمتر برق مصرف کنند و میزان استفاده برق آن‌ها زیر الگوی تعریف شده باشد، مشمول تشویق‌های مصوبه هیئت دولت خواهند شد.
وی بهینه سازی مصرف برق را از مهمترین اهداف این مصوبه هیات دولت بیان کرد و افزود: در مناطق عادی که بیشتر مشترکان در این بخش‌ها سکونت دارند، الگوی تعیین شده در فصل زمستان ۲۰۰ کیلووات ساعت و در فصل تابستان ۳۰۰ کیلووات ساعت است که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده نیاز‌های مصرف برق یک خانوار را به صورت کامل پوشش می‌دهد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به اینکه مشترکانی که الگوی مصرف بالاتری دارند تاکنون از یارانه بیشتری بهره مند می‌شدند افزود: بر اساس مصوبه جدید از این به بعد یارانه یکسانی که برای کل مشترکان در نظر گرفته شده به آن‌ها نیز تعلق خواهد گرفت و مشترکان پر مصرف بابت مصرف بالاتر از الگوی تعیین شده هزینه بیشتری پرداخت خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.