قابلیت ها و ویژگی های گوشی هوشمند پیشرو سونی Xperia 5 IV

اخیرا قابلیت ها و ویژگی های گوشی هوشمند Xperia 5 IV قبل از ارائه رسمی درز پیدا کرده و آشکار شده است. با ما همراه باشید تا قابلیت ها و ویژگی های احتمالی این گوشی هوشمند آینده سونی را بررسی کنیم.

قرار بود که شرکت سونی گوشی هوشمند Xperia 5 IV و Xperia 1 IV را در خرداد ماه ارائه کند، ولی این کار را انجام نداد. ولی، اخیرا قابلیت‌ها و ویژگی های گوشی هوشمند Xperia 5 IV قبل از ارائه رسمی درز پیدا کرده و آشکار شده است. با ما همراه باشید تا قابلیت ها و ویژگی های احتمالی این گوشی هوشمند آینده سونی را بررسی کنیم.

طراحی گوشی هوشمند Xperia 5 IV

همانگونه که مشخص می باشد، گوشی هوشمند Xperia 5 IV یک گوشی پیشرو، کوچک و خوش دست خواهد بود. درباره نحوه طراحی این گوشی اطلاعات زیادی موجود نمی باشد، ولی کوچک و خوش دست بودن آن بیانگر شاسی و نمایشگر کوچکتر آن می باشد و می‌توان پیش بینی کرد که طراحی آن همانند گوشی بزرگترش یعنی Xperia 1 IV می باشد. به احتمال زیاد این گوشی هوشمند دارای پنل پشتی مسطح است که با فریم فلزی پوشانده شده و اینگونه به بازار عرضه خواهد شد.

علی رغم نمایشگر ۶.۵ اینچی گوشی هوشمند Xperia 1 IV، گوشی آینده Xperia 5 IV دارای یک نمایشگر کوچکتر خواهد بود. با توجه به این که گوشی هوشمند Xperia 5 IV یک گوشی پیشرو است، در نتیجه می‌توان پیش بینی کرد که دارای یک نمایشگر OLED با نرخ تازه سازی بالای ۱۲۰ هرتز می باشد. از دیگر خصوصیات و قابلیت های احتمالی این گوشی، جک ۳.۵ میلی متری هدفون و پورت USB Type C برای شارژ و انتقال داده می باشد.

ویژگی های فنی گوشی هوشمند Xperia 5 IV

باید بدانید که تاکنون اطلاعات بسیاری درباره مشخصات سخت افزار درونی این گوشی هوشمند فاش نشده است. ولی طبق اخبار پیشین، این گوشی هوشمند پبپیشرو به احتمال زیاد دارای به روز ترین و بهترین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ می باشد. همچنین ممکن است که شرکت سونی در عوض این تراشه، پردازنده قدیمی‌تر اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به کار ببرد. گوشی هوشمند Xperia 5 IV به احتمال زیاد همچون گوشی Xperia 1 IV دارای ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. خصوصیات دیگر این گوشی شامل دوربین سه‌گانه، بلندگوی استریو دوگانه، مقاومت IP68 در برابر آب و گرد و غبار و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم می باشند.

دوربین

دوربین‌های گوشی هوشمند سونیXperia 5 IV تاکنون مبهم هستند. در تیزری که به تازگی از این گوشی پخش شده است، بیان شده که این دوربین گوشی هوشمند ذکر شده قادر است تا پرتره‌های نفس گیر بگیرد. همچنین گوشی هوشمند Xperia 1 IV یک ماژول دوربین سه گانه در قسمت پشتی دارد که دارای سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی می باشد. این سه سنسور دربرگیرنده ی دوربین اصلی ۲۴ میلی‌متری f/۱.۷ با سنسور ۱/۱.۷ اینچی، لنز ۱۶ میلی‌متری f/۲.۲ فوق عریض و لنز زوم تله فوتو ۸۵ تا ۱۲۵ میلی‌متری f/۲.۳ تا f/۲.۸ می‌باشند. به علاوه این گوشی دارای یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی هم می باشد. در نتیجه، به احتمال خیلی زیاد سونی گوشی هوشمند جدید خود را با این قابلیت های دوربین به بازار عرضه خواهد کرد.

1 نظر
  1. F می گوید

    بسیار عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.