غافلگیری مسافران زمینی ایران به ارمنستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: بارش سنگین برف در کشور ارمنستان تردد بین ایران و این کشور را با مشکل مواجه کرده است.
اروجعلی علیزاده افزود: باتوجه به مراودات اقتصای که از طریق این مرز انجام می شود این مرز باز بوده و تردد از این محور گمرگی انجام می شود اما متاسفانه به دلیل کوهستانی بودن ارمنستان و بارشهای سنگینی که در این کشور طی ساعات گذشته اتفاق افتاده راهها وگذرگاههای از این مسیر برای مسافران به سختی انجام می شود.
علیزاده با تاکید بر خطراتی که عازمان به این مسیر را تهدید می کند اظهار داشت: بارش برفهای چند متری در ارمنستان شوخی بردار نیست و هموطنان باید با درایت و پیش بینی ها لازم اقدام به مسافرت کنند.
وی از گرفتار شدن ۲۰۰ مسافر ایرانی طی شب گذشته در برفهای ارمنستان خبر داد و اضافه کرد: متاسفانه شب گذشته ۴ اتوبوس با ۲۰۰ مسافر که از مرز نوردوز به سمت ارمنستان حرکت کرده بودند در برفهای منطقه قاپان به گورسی گرفتار شدند که با توجه به شرایط جوی سنگین, به سختی از سوی کشور میزبان امدادرسانی به آنها صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: در پی این اتفاق سفیر ایران در ارمنستان عکس العمل نشان داده و خواستار ممانعت از خروج مسافران از نوردوز به سمت ارمنستان شده است.
علیزاده با ابراز ناخرسندی از عدم توجه به توصیه هایی که به مسافران اعزامی به این کشور هدف می شود هشدار داد سفر در این شرایط به ارمنستان خطرات جدی را بدنبال خواهد داشت.
به گفته مدیرکل راهداری و جمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی از امروز صبح باوجود توصیه هایی که در مرز نوردوز به مسافران می شود تا از سفر خوداری کرده و در شهرستان جلفا منتظر مساعد شدن شرایط جوی باشند همچنان مسافران به سمت ارمنستان تردد می کنند که این اقدام از سوی هموطنان تبعات سنگینی را به دنبال خواهد داشت
سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان هم اعلام کرد: عبور و مرور از مسیر زمینی ایران به ارمنستان، به ویژه در محدوده استان سیونیک، مختل شده و مقامات ارمنستان وادار شده‌اند تدابیری را برای امدادرسانی و اسکان موقت در راه ماندگان اتخاذ کنند.
در این اطلاعیه آمده است: با توجه به پیش‌بینی ادامه بارش برف در ارمنستان، برودت شدید هوا و غیر قابل پیش‌بینی بودن وضعیت راه در روزهای آینده، به هموطنان عزیز اکیداً توصیه می‌شود تا زمان روشن شدن وضعیت جاده و رفع اختلال کنونی، از استفاده از مسیر زمینی کشورمان به ارمنستان خودداری کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.