عکس‌های حیرت آور و شورانگیز جیمز وب از ۶ کهکشان به همراه تصاویر

اخیرا تلسکوپ فضایی جیمز وب ما را مبهوت و انگشت به دهان کرده است. در حال حاضر گروه CEERS بزرگترین عکس جیمز وب تاکنون را به اشتراک گذاشته است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب ما را حیرت زده کرده است. این تلسکوپ بسیار بزرگ از ماه پیش به تماشای کهکشان‌ها و رویدادهای نجومی گرداخته است که تاکنون هیچ گونه تلسکوپی با این دقت از آن‌ها تصویر و داده ای ثبت نکرده است. در حال حاضر تیم انتشار زودهنگام مطالعات علمی تکامل کیهانی یا CEERS – Cosmic Evolution Early Release Science Study بزرگترین عکس جیمز وب تا امروز را به اشتراک گذاشته است.

این تلسکوپ جدید عکسی موزاییکی با ترکیب ۶۹۰ تک فریم با دوربین نیرکم یا NIRCam را در طول موج فروسرخ نزدیک گرفته است. این عکس میدانی هشت برابر نخستین عکس عمق میدان جیمز وب است و بزرگترین کاوش آسمان جیمز وب به شمار می رود.

شش کهکشان حیرت آور جیمز وب

لازم است بدانید که این ابزارها نورهایی را ثبت می‌کنند که به چشم انسان قابل مشاهده نمی باشند. در این عکس جدید، گروه CEERS شش کهکشان چشمگیر را با جزئیات بیشتری در تصویر به نمایش گذاشته اند که خصوصیات بسیار حیرت انگیزی دارند. در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.

عکس اول: کهکشانی در فاصله‌ای به میزان نسبی یک میلیارد سال نوری از زمین است و دارای تعداد بسیاری ستاره به رنگ آبی می باشد.

عکس دوم: چیدمانی از کهکشان‌های کوچک در فاصله‌ای به میزان نسبی ۱۰ میلیارد سال نوری از زمین می باشد که از نگاه جیمز وب دارای کمانی زیبا در آسمان می باشد.

عکس سوم: نظامی از کهکشان‌های عجین شده به نام کراکن فضایی یا Space Kraken را در فاصله‌ای به میزان نسبی ۱۲ میلیارد سال نوری به نمایش می‌گذارد.

عکس چهارم: دو کهکشان در ارتباط با هم را در فاصله‌ای به میزان نسبی ۸ میلیارد سال نوری نشان می دهد. همچنین فلش درون عکس نمایانگر ابرنواختری می باشد که به تازگی با تلسکوپ فضایی جیمز وب پدیدار شده است.

عکس پنجم: کهکشان مارپیچی دیگری در فاصله‌ای به میزان نسبی ۸ میلیارد سال نوری در عکس نشان داده شده که قابلیت تلسکوپ جیمز وب در گرفتن جزئیات منحصر به فرد را در چنین فاصله‌ای به نمایش می گذارد.

عکس ششم: احتمالی از همخطی کهکشانی با دم کشندی در فاصله‌ای به میزان نسبی ۸ میلیارد سال نوری با برخی از کهکشان‌ها در فاصله‌ای به مقدار نسبی ۱۴ میلیارد سال نوری می باشد.

1 نظر
  1. OK می گوید

    !!!!!!someone told JAMES WEB writed by JAVA SCRIPT

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.