عدم درج قیمت مهمترین تخلف اصناف آذربایجان شرقی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی گفت: عدم درج قیمت کالاها به عنوان عمده تخلفات صنفی در این استان مطرح بوده و رتبه اول و بیشترین میزان تخلفات را به خود اختصاص داده است.
سیداحد یوزباشی، با تاکید بر اینکه درج قیمت کالا و خدمات از تکالیف مندرج در قانون نظام صنفی بوده و واحدهای صنفی مکلف به درج قیمت کالاها و خدمات هستند، افزود: با توجه به تغییرات نظام قیمت گذاری و عرضه کالا در سازمات حمایت از مصرف کنندگان، قیمت درج شده بر روی تعداد زیادی از کالاها، قیمت تولید در کارخانه است.
وی اظهار داشت: در زمان کنونی درج قیمت مصرف کننده بر روی کالاها برای جلوگیری از تشتت قیمت ها و ایجاد تنش بین مصرف کننده، واحدهای صنفی و مسوولان نظارتی ضروری بوده و تا زمانی که قیمت کالاها از سوی واحدهای صنفی درج نشود، در طرح جدید قیمت گذاری و عرضه کالا، کار نظارت مثمر ثمر نخواهد شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه «عدم صدور فاکتور» در رتبه بعدی فراوانی تخلفات صنفی در این استان است، گفت: تحلیل این ۲ نوع تخلف صنفی نشان می دهد که واحدهای صنفی استان از شفافیت در عرضه کالاها و خدمات زیاد استقبال نمی کنند، زیرا تنها عوامل موثر در نظارت دقیق مسوولان نظارتی درج قیمت و صدور فاکتور است.
یوزباشی، ادامه داد: برای جلوگیری از بروز تخلفات در واحدهای صنفی، الزام نصب صندوق مکانیزه در واحدهای صنفی برای نظارت و کنترل سیستمی و همکاری و هماهنگی با سازمان حمایت برای درج قیمت کالا و صدور فاکتور ضروری است.
وی با اشاره به اینکه سازمان تعزیرات از سیاست قضایی تشدید مجازات در حوزه عدم درج قیمت برای واحدهای صنفی استان استفاده خواهد کرد، یادآوری کرد: این کار تمهید مقدماتی برای جلوگیری از گرانفروشی، تقلب و سوءاستفاده از حقوق مردم است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: «گرانفروشی» و «تقلب و کم فروشی» به ترتیب رتبه سوم و چهارم فراوانی تخلفات صنفی در این استان را به خود اختصاص داده اند و واحدهای صنفی متخلف با این اقدام خود، در روز روشن با خنده و خوش رویی و بدون هیچ گونه نگرانی از مال مردم دزدی کرده و کاری غیراخلاقی، غیرشرعی و غیرقانونی انجام می دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.