صادرات شرکت های دانش بنیان کشور به یک میلیارد دلار رسید

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی روز شنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: این میزان صادرات با وجود همه محدودیت های موجود اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه آمار صادرات برای ۲ بخش شرکت های دانش بنیان و محصولات دانش بنیان متفاوت است، اظهار داشت: آماری که تاکنون از صادرات شرکت های دانش بنیان در سال جاری داریم نزدیک به یک میلیارد دلار است و آمار دقیق محصولات دانش بنیان با اطلسی که در حال تهیه آن هستیم مشخص می شود.

 

۲ برابر شدن شرکت های دانش بنیان در سال جاری

دهقانی فیروزآبادی همچنین از ۲ برابر شدن تعداد شرکت هایی که امسال دانش بنیان شدند خبر داد و گفت: نزدیک به یک‌هزار و ۶۰۰ شرکت در سال جاری بعنوان دانش بنیان ثبت شدند درحالیکه پارسال این تعداد بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ شرکت بود.

وی با بیان اینکه هنوز تا هدفگذاری که رهبر معظم انقلاب داشته اند فاصله داریم، افزود: با حدود هشت هزار شرکت دانش بنیان در کشور ظرفیت عظیمی وجود دارد که اگر مدیریت و به زنجیره ارزش واقعی متصل شوند می توانند حرکت بزرگی ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال سال شروع توجه واقعی به دانش بنیان ها بعنوان یکی از کلیدهای اصلی حل مساله در کشور بود، اظهار داشت: تا ۱۰ سال آینده توجه جدی به اقتصاد دانش بنیان را بویژه در برنامه هفتم توسعه خواهیم داشت.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه امسال اتفاق های خوبی در این عرصه در کشور افتاد، گفت: بزرگترین اتفاق، تصویب قانون جهش تولید بود که همه آیین نامه های آن تصویب شده و اگر ۱۰ سال بطور قوی و محکم اجرا شود بخش قابل توجهی از اقتصاد ما دانش بنیان می شود.

وی اضافه کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد حمایت های معنوی و مادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرح های مبتنی بر نیازهای واقعی کشور است تا به زنجیره ارزش بالادست متصل شوند.

وی از جمله این مزیت ها و موضوع ها را انرژی، معدن، امنیت غذایی، کشاورزی و دامی، سلامت، حمل و نقل و اقتصاد دیجیتال دانست.
دهقانی فیروزآبادی همچنین با تاکید بر اینکه جریان خوبی در استان اصفهان در حمایت واقعی از شرکت های دانش بنیان و ایجاد فرصت برای رفع نیازهای واقعی صنایع، سرمایه گذاری و توسعه فناوری های آینده راه افتاده است، افزود: در دانشگاه صنعتی اصفهان هم کارهای بزرگی انجام شده و این جریان جوان کشور رقم زننده گام دوم انقلاب است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور روز شنبه از طرح ملی رادار مراقبت ثانویه فرودگاهی در دانشگاه صنعتی اصفهان بازدید کرد.

دهقانی فیروزآبادی در سفر خود به اصفهان، در همایش و نمایشگاه مسیر زاینده به میزبانی فولاد مبارکه اصفهان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و در قرارگاه استانداری حضور می‌یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.