شوک شبانه‌ای که آمریکا به بازار دلار ایران داد!

بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران نشان می‌دهد روز گذشته پس از دیدار حسین امیر‌عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشور و جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، در حاشیه نشست بغداد-۲ در امان پایتخت اردن و صحبت این دو مقام مسئول در زمینه از سر‌گیری مذاکرات برجام، قیمت دلار وارد فاز نزولی شد.

لوکوموتیو دلار به حرکت درآمد؟

گفته می‌شود شب گذشته دوباره ورق در بازار پشت خطی دلار برگشته است. دسته‌ای از معامله گران دیشب به کنایه می‌گفتند لوکوموتیو در بازار پشت خطی به حرکت درآمد و نرخ دلار بار دیگر بر مدار افزایش قرار گرفته است.

احتیاط در بازار دلار

در این وضعیت که موقعیت خرید و فروش معامله‌گران به سرعت با اخبار جابجا می‌شود، بازیگران بزرگ احتمالا امروز سعی می‌کنند با احتیاط رفتار کنند و حجم معامله خود را در سطح پایین‌تری تنظیم کنند. برخی فعالان اعتقاد دارند با خروج بازیگران بزرگ، بازار کم‌عمق‌تر می‌شود و احتمال بالا رفتن شدت نوسان بیشتر خواهد شد.

یک توئیت قیمت دلار را افزایشی کرد

رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران با انتشار توییت بر معاملات پشت خطی بازار اثر گذاشت او پس از اعلام آمادگی ایران برای از سرگیری مذاکرات احیای برجام اعلام کرد که آخرین امید جمعی برای احیای کامل برجام از بین رفته است.

انتشار توییت مالی باعث شد فشار بازار ارز که با توییت بورل افتاده بود به بالا برگردد.

پیام شبانه آمریکا به بازار دلار

از طرفی هم جوبایدن گفت برجام مرده، اما نمی‌توانیم آن را اعلام کنیم. از سوی دیگر کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا دیشب اعام کرد در حال حاضر هیچ پیشرفتی در مورد توافق هسته‌ای ایران وجود ندارد و هیچ پیشرفتی در آینده نزدیک نیز انتظار نمی‌رود به دست آید. ایالات متحده از گفتگو‌های اتحادیه اروپا با ایران در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات استقبال می‌کند؛ اما توافق هسته‌ای در حال حاضر اولویتی برای ایالات متحده نیست.

قیمت دلار صعودی می‌شود؟

برخی از بازیگران ارزی باور دارند پیام شبانه آمریکا درباره برجام ممکن است بر روی نرخ دلار در بازار امروز اثر بگذارد و اسکناس آمریکایی در تهران را وارد فاز صعودی کند.

این دسته از معامله گران می‌گفتند در صورتی که که نرخ دلار در هرات و نرخ حواله درهم امروز رشد کند این امر ممکن است قدرت بازیگران ارزی تهران را تقویت کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.