شور آمریکا از ورود علیرضا قربانی، خواننده ایرانی به این کشور و گمانه زنی درباره دلایل آن منتشر می شود

از شامگاه پنجشنبه ـ ۱۱ فروردین ماه ـ اخبار متعددی در رسانه‌های داخلی و خارجی مبنی بر ممانعت کشور آمریکا از ورود علیرضا قربانی، خواننده ایرانی به این کشور و گمانه زنی درباره دلایل آن منتشر می شود؛ اخباری که هنرمند را وادار کرد تا در ویدئویی با نادرست خواندن بخشی از آنها، به توضیح اصل ماجرا بپردازد.

 علیرضا قربانی در جریان این ویدیو که پس از رسیدن به کشورش ایران منتشر کرد، چنین گفت: «دلم می خواست نکته‌ای را توضیح دهم، اینکه از دیشب تقریبا بسیاری از خبرگزاری‌های داخلی و بین المللی و حتی تلویزیون‌های بین المللی و فارسی زبان، خبری را منتشر کردند که باعث نگرانی و ناراحتی برخی از دوستان و نازنین‌هایی که اخبار فرهنگی و هنری را دنبال می‌کنند شده است و به رسم احترام و ادب و با حفظ حرمت به همه خبرگزاری‌های داخلی و خارجی و حتی تلویزیون‌های خارج از ایران، دلم می‌خواست چند نکته را به صورت کامل کوتاه و مجمل خدمتتان عرض کنم تا رفع نگرانی شود. »

این هنرمند در توضیح اصل ماجرا گفت: «من برای اجرای کنسرت توسط ارکستر Pacific Symphony کالیفرنیا و بنیاد فرهنگی Farhang foundation به آمریکا دعوت شدم و طبیعتاً بخش حقوقی و وکالت دفتر نیویورک پیگیر کارهای ویزای بنده شدند که در نهایت ویزای خودم را از کنسولگری امریکا در تورنتو دریافت کردم و در بدو مراجعه و ورود به فرودگاه تورنتو که مرز هوایی مشترک با آمریکا دارد، در ورود به بخش کنترل پاسپورت، افسر مربوط طبق روال و روند عادی که وجود دارد، سوال‌های مختلفی را چون ویزا از کجا اخذ شده، شرایط ورود چگونه است، هدف از سفر چیست، محل اقامت و … می پرسند. برای بنده هم به این صورت بود؛ البته توضیحات تکمیلی و کامل را خواستند که پاسخ داده شد ولی در نهایت این افسر مربوطه توضیح دادند که به جهت قواعد و قوانینی که وجود دارد اجازه حرکت از بخش پاسپورت کنترل به بعد را به بنده نخواهند داد و اجازه ورود به خاک آمریکا با این ویزا وجود ندارد و بنابراین به نظر می‌رسد ناهماهنگی بین آنها و بخش کنسولگری که ویزا صادر کرده و این افسر وجود داشت.»

علیرضا قربانی اظهار کرد: دفتر حقوقی و وکالت بنده در آمریکا با احترام و همه تلاشی که کردند پیگیر این امر هستند که دلیل اصلی و گزارش را به صورت قانونی هم از کنسولگری و هم بخش مرزی و گمرکی و کاستوم فرودگاه تورنتو دریافت کنند ولی آنچه که به ذهن این عزیزان می رسد این است که از سال ۲۰۱۹ قانونی را تصویب کردند که شامل همه افراد می‌شود؛ یعنی هر کسی که به نحوی حتی مثل من که دو سال از سال ۶۹ تا ۷۱ را در سپاه بعد از دیپلم برای سربازی گذرانده باشد، از دادن ویزا و ورود به خاک آمریکا منع می‌شود. این قانون به صورت عمومی در آمده و شامل همه افراد می‌شود. اکنون این نکته تنها چیزی است که  به ذهن آنها می‌رسد و می تواند شامل حال ویزا شده باشد.

به گفته این خواننده «تا اینجا خبرهایی که منتشر شده درست است ولی بعد از این تقریباً همه آنچه که عنوان شده تحریف و کذب است.»

قربانی تاکید کرد که دفتر حقوقی اش می‌تواند پیگیر این اخبار شده تا از آن فرد یا افرادی که این خبر را منتشر کردند، اعاده حیثیت کنند و ادامه داد: «البته لس آنجلس تایمز اولین جایی بود که این خبر را به صورت رسمی منتشر کرد و رسانه بسیار مهم و معتبری هم هست ولی قرار شده اصلاحیه بزنند و دفتر حقوقی پیگیری آنها هستند. یعنی اخباری چون اینکه از بخش پاسپورت کنترل گذر کردم یا اینکه من سوار هواپیما شدم و بر روی صندلی خودم نشستم، ماموران مرزی آمدند و مرا از هواپیما پیاده کردند و یا دو تابعیتی کانادا هستم، همه نادرست است.»

او خطاب به مخاطبانش گفت: آنچه که وجود دارد و عرض کردم این قانون است که به وجود آمده و در نهایت بهترین‌ها را آرزو می‌کنم برای شما. بسیار ناراحت و متاثر شدم از بابت اینکه بلیت‌های این اجرا مدت‌ها پیش به صورت کامل فروخته شده بود و بیش از هزار نفر مشتاق بودند. برنامه بسیار خوبی را تدارک دیده بودیم که بتوانیم در خدمت آنها باشیم ولی خب به هرحال قسمت من نشد و نتوانستم در خدمت باشم و امیدوارم در آینده نزدیک، نه تنها در آمریکا بلکه در کشورهای مختلف در جمع دوستان و علاقمندان باشم و با فروکش کردن شرایط کرونا بتوانم در شهرهای مختلف ایران عاشقانه بین مردم حضور پیدا کنم و برنامه‌های مختلفی را داشته باشیم و البته تهران و برنامه‌های بین المللی خود را برگزار کنم. بهترین‌ها را برای شما آرزو می‌کنم. شما را به خدای بزرگ می‌سپارم و اغراق نیست اگر عرض کنم ما به حضور و توجه و وجود شما و عشق شما پابرجا هستیم. از همینجا دست‌بوس تک تک شما عزیزان هستم. خدانگهدار.» 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.