شلوار جین تهران ، اصفهان ، تبریز

به نوعی شلوار غیر رسمی که از پارچه  لی تهیه می شود را شلوار جین می گویند که در بیشتر در شهرهای تهران، اصفهان و تبریز تولید می شود.

شلوار لی و جین هیچ تفاوتی در جنس و دوخت ندارند و به دلیل شهرتی که شرکت لی دارد این لفظ در کنار شلوار جین بکار می رود.

در سال  ۱۹۱۳، شرکت لی به نام Lee Union-All به عنوان لباس کار اختراع شد، این لباس کار نیز موفقیت بزرگی داشت و حتی سربازان آمریکایی در جنگ جهانی اول آن را می پوشیدند.

شلوار

شلوار جین از شلوارهای محبوب و پرطرفداری است که عموم مردم اعم از مرد و زن آن را می پوشند و در هر اندامی شیک و زیبا می شود و امروزه به شلواری برای مد تبدیل شده است.

طراح این شلوار شخصی به نام لوی استراوس بود و سالها بعد شخصی به نام هنری دیوید کمپانی لی را تاسیس نمود و برند لی آنجنان محبوب گشت که از آن زمان تا کنون از لباسهایی لی یا همان جین استفاده می شود و هم اکنون خیلی از مردم شلوار لی را انتخاب می کنند.

عموما اینگونه شلوار را به رنگ آبی می شناسیم و مدتها بود که فقط به این رنگ شناخته می شد اما در حال حاضر در چندین رنگ به بازار ارائه می گردد و جنسی تقریبا ضخیم دارد که برای فصول سرد سال مانند زمستان بسیار مناسب می باشد.

شلوار جین تهران

یکی از جاهایی که به مد اهمیت بسیاری می دهند تهران است و مردم زیادی را مشاهده می کنیم که شلوار جین و شلوار پارچه داکرون پا نموده اند.

شلوار جین از جمله لباسهای مد محسوب می شود که در صنعت مد و لباس کارایی زیادی دارد، معمولا برای معرفی این شلوارها در این صنعت اشخاصی را می آورند تا شلوار را بر تن نمایند و در معرض دید قرار می دهند.

شلوار جین یک شلوار نیمه رسمی و حتی می توان گفت غیر رسمی می باشد که برای مراسماتی مانند میهمانیهای دورهمی، جشنهای تولد و عقد و عروسی مناسب است اما برای قرارهای رسمی و اداری با افراد متخصص و مشهور پوشیدن آن بسیار زشت است.

 

شلوار جین اسلش

اینگونه شلوارها در سایزهای مختلفی تولید می شود که برای تمام سنین باشد و معمولا از جنس کتان می باشد که در پارچه های نازک و ضخیم لی تهیه می گردد.

بیشتر مردم دوست دارند که مدل تنگ آن را پا کنند زیرا مدلهای جذب به جذابیت فرد اضافه می نماید و سبب بهتر دیده شدن اندامهای فرد می شود و می توان آن را با بلوز، کت، تیشرت و شومیز پوشید.

لفظ جین یک کلمه فرانسوی است و آبی از جنوا که شهری در ایتالیا می باشد برگرفته شده و اولین پارچه های جین به جنگ و لباس ملوانان کشورهای ایتالیا و فرانسه بر می گردد.

در حدود صد سال پیش شلوار جین در دو رنگ آبی و قهوه ای تولید می شد اما به دلیل ینکه رنگ قهوه ای پس از چندبار شستشو ازبین می رفت اعتبار خود را در بین مشتریان از دست داد و فقط رنگ آبی باقی ماند محبوب شد.

شلوار جین اصفهان

از با کیفیت ترین و با دوام ترین شلوارها می توان به شلوار جین و شلوار مازراتی اشاره کرد که در اصفهان نیز تولید می گردد.

در حالی که  شلوار جین نوعی از لباسهای پایین هستند که برای پوشاندن قسمت پایین بدن از کمر تا زانو، مچ پا یا پا در نظر گرفته شده است، شلوار جین متعلق به دسته شلوارهای باکیفیت است که از پنبه‌ای خاص ساخته شده است.

شلوار جین را می توان به صورت غیر رسمی برای فعالیتهای اوقات فراغت روزمره پوشید، شلوار جین از پارچه پنبه ای بسیار بادوام ساخته شده است که معمولاً با رنگ نیلی رنگ می گردد و در نتیجه رنگ آبی متمایزی در آن ایجاد می شود، شلوار جین به دلیل دوام و ماندگاری بالا معروف است و می‌توان آن را برای چندین روز بدون شستشو پوشید اما با این حال، شلوار جین به اندازه شلوار پارچ ای سنگین و آرام نیست.

 

شلوار جین

شلوار یک جفت لباس بیرونی دوشاخه است که در گذشته مردان تا اواخر قرن بیستم از آن استفاده می کردند. از آن زمان، اصطلاح شلوار برای اشاره به انواع لباسهای پایین‌پوش استفاده می‌شود و در آمریکا شلوار را فقط به عنوان شلوار می نامند، در حالی که در بریتانیا شلوار به زیرپوش یا لباس زیر اطلاق می شود.

به طور کلی، شلوار به هر نوع لباس زیر اطلاق می شود، اعم از شلوار جین، شلوار، شلوار چینی، پیژامه، شلوارک، شلوار باری، شلوار گرمکن و غیره.

قدیمی‌ ترین شلوارهای شناخته شده از آسیای مرکزی بین قرن ۱۰ و ۱۳ قبل از میلاد، در میان فرهنگهای گله‌داری عشایری که شلوار را مناسب‌ترین لباس برای اسب سواری می‌دانستند، آمده است.

گمان می‌رود قدیمی‌ ترین شلوار کشف‌شده متعلق به حوزه تاریم چین باشد، اما در حدود ۲۵۰۰ سال پیش، سایر فرهنگهای سوارکاری عشایری نیز شلوار را می‌پوشیدند و شلوارهای اولیه با پاهای مستقیم با فاق پهن بود که از پارچه پشمی به هم دوخته شده بود.

شلوار تا اوایل قرن بیستم به عنوان لباس مردان در نظر گرفته می شد و پس از آن شلوارهای زنانه برای فعالیت های تفریحی مختلف شروع به فروش کردند.

شلوار جین تبریز

از شهرهایی که در تولید انواع شلوار در ایران شهرت بسیاری دارد تبریز می باشد که در تولید شلوار جین و شلوار مازراتی در ایران همتا ندارد.

 

شلوار جین زنانه

یکی از نکات مهمی که در تهیه و خرید شلوار جین بسیار حائز اهمیت است تنگ بودن شلوار می باشد و نباید در هنگام خرید شلوار جین سایز واقعی خود را انتخاب نمایید زیرا اینگونه شلوارها پس از چندین روز استفاده و شستشو جا باز می کند اما اگر می خواهید این اتفاق برای شلوارتان نیوفتد در هنگام شستشو شلوار را بر عکس کنید و آن را با شامپو بشویید تا حالت خود را حفظ نماید.

در حال حاضر طرحهایی را برای جذب بیشتر افراد بر روی شلوارهای جین به کار می برند که به اصطلاح به آن زاپ می گویند و شلوارهای زاپ دار به گونه ای هستندکه گویی قسمت جلویی شلوار بر روی زانو و ران پارگی ایجاد شده است، این عمل را با نخ کش کردن قسمت کوچکی از پارچه به وجود می آورند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.