شب های موسیقی تبریز

برای حمایت از موسیقی بومی؛ شبهای موسیقی تبریز به صورت فصلی برگزار شود

“سیدقاسم ناظمی” در آیین اختتامیه شبهای موسیقی تبریز که با حضور اساتید و علاقمندان حوزه موسیقی در تبریز برگزار شد ضمن اظهار این مطلب، خاطرنشان کرد: هنرمندان برای تعالی موسیقی باید ذائقه مخاطبان را ارتقا دهند.

وی تعامل میان مخاطب و هنرمند و مطالبه‌گری مخاطبان از هنرمندان را از دیگر عوامل تولید آثار جدید و باکیفیت  عنوان کرد و گفت: با تاملی در تاریخ هنر، مشاهده می‌کنیم که در بسیاری از اوقات این مخاطب است که با مطالبه‌گری از هنرمند زمینه تولید اثر و سبک و مکتب جدید را فراهم آورده است.

ناظمی گفت: اگر جامعه‌ای از هنرمند خود سبک و مکتب و اثر تازه‌ای را نطلبد درواقع آن جامعه با فهم و معرفت و هنر بیگانه شده است.

وی، اظهار امیداوری کرد با اهتمام و همراهی هنرمندان بتوانیم تجربه‌گر  یک زیست فرهنگی در تبریز که خاستگاه فرهنگ و هنر است باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: اگر می خواهیم شهر ما و  کشور ما جایی برای زیستن باشد و زیست فرهنگی و لذت بخشی را در آن تجربه کنیم باید به اهالی علم و معرفت و فرهنگ و هنر بها دهیم .

ناظمی، با اشاره به اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ایجاد زمینه فعالیت اهالی فرهنگ و هنر و تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری، گفت: امیدواریم با اهتمام اداره کل و  همراهی و همدلی هنرمندان شاهد بهار فرهنگ و هنر استان باشیم.

وی بر لزوم تقویت و توسعه فرهنگ و هنر اصیل و فاخر در تمام زمینه‌ها و رشته‌ها تاکید کرد.

ناظمی،  تصریح کرد: هنر و فرهنگ ارزان به دست نمی‌آید و اگر امروز هنرمندی را می‌بینیم که اثری فاخر ارائه می‌کند این اثر حاصل سالها تلاش مستمر وی است و باید قدر دانسته شود.

وی، با تاکید بر اینکه باید چشم و گوش و دلهایمان را برای شنیدن و دیدن  آثار تازه و بکر هنرمندان مهیا کنیم گفت: انجمن موسیقی زمینه را برای حمایت از موسیقی بومی فراهم کند و برگزاری شب‌های موسیقی تبریز راهکار مطلوبی در این راستا به شمار می‌رود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.