ساخت خودروی برقی خورشیدی که ۷ ماه بدون شارژ کار می‌کند

به گزارش freethink، شرکت خودرو‌های الکتریکی لایت‌یر، خودروی الکتریکی طراحی کرده که می‌تواند ۷ ماه بدون اتصال به برق به فعالیت خود ادامه دهد. درحالی که قیمت تعیین شده این خودرو زیاد است، این شرکت وعده داده که این خودرو برای سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ با قیمت حدودی ۳۰هزار دلار به فروش برسد.

برای توقف گرمایش جهانی، استفاده از وسیله نقلیه ی الکتریکی و سازگار با آب و هوا را می‌توان جایگزین وسایل نقلیه گازسوز کرد. اما ممکن است رانندگان مخالف این جایگزینی باشند، زیرا احتمال می‌رود برای شارژ کردن خودروی خود با مشکل مواجه شوند و مدت زمان شارژ کردن آن ساعت‌ها طول بکشد.

نقطه قوت فروش اصلی این خودروی لوکس، ۵۳ فوت مربع سلول‌های خورشیدی است که نمای بیرونی آن را می‌پوشانند. طبق آزمایشات شرکت لایت‌یر، فردی که در آب و هوای ابری مانند هلند زندگی می‌کند، با طی کردن مسافتی به اندازه ۲۲ مایل رفت‌وآمد می‌تواند دو ماه بدون شارژ ماشین الکتریکی خورشیدی به حرکت ادامه دهد. همچنین اگر فرد در منطقه‌ای آفتابی‌تر، مانند اسپانیا زندگی کند، می‌توانند هفت ماه از خودروی خود استفاده کنند. همچنین گفته شده تحویل این خودرو در نوامبر ۲۰۲۲ خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.