رونمایی نسخه جدید “شاد” برای دانش‎آموزان

طبق اعلام تیم اجرایی و پشتیبانی شاد، نسخه جدید این اپلیکیشن رونمایی شده و در دسترس کاربرانش قرار گرفته است. نسخه جدید شاد دارای قابلیت‌های جدیدی نسبت به نسخه قبلی است.

 براساس اطلاعیه‌ای که تیم فنی شبکه شاد در شبکه اطلاع‌رسانی این اپلیکیشن منتشر کرده آمده است: «با تأییدات الهی و همزمان با ایام ولادت خجسته پیامبر نور و رحمت و امام صادق علیهم‌السلام و با گرامیداشت یاد شهدای معلم و دانش‌آموز،  به میمنت حضور بابرکت ریاست جمهور حضرت آیت‌الله رئیسی در وزارت آموزش و پرورش، در۱۴۰۱/۷/۲۵،  از نسخه جدید شبکه آموزشی دانش‌آموز(شاد)، برای استفاده کاربران در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ رونمایی و برای به‌روزرسانی و بهره‌برداری بر روی سایت shad.ir در دسترس دانش‌آموزان و معلمان گرامی قرار گرفت.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: « از قابلیت‌های ویژه نسخه جدید، اضافه شدن ابزار تکلیف‌دهی، سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، مدیریت محتوا و بهبود ابزارها و خدمات نسخه قبلی است. »

پیش از این و در روز هجدهم مهرماه، وزیر آموزش در بخشنامه‌ای با اشاره به هدف استفاده بهینه از امکانات و فرصت‌های موجود برای جبران بخشی از خسارات وارد شده به کیفیت یادگیری در دوره شیوع کرونا و تسهیل دسترسی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش گفته بود که دستورالعملی را جهت استمرار فعالیت شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) در مدارس ابلاغ کرد که بندهای مهمی داشت و در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود:

– باتوجه به رونمایی از نسخه جدید شاد، دوره آموزش ضمن خدمت آشنایی معلمان با کارکردها و ابزارهای شاد، حداکثر تا پایان آبان ماه با اخذ مجوز مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی برای کلیه کارکنان و عوامل آموزش، طراحی و برگزار شود.

– سرویس ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی، تکلیف دهی، دفتر معلم، محتواهای درسی و امکان دایر کردن کلاس مجازی به منظور مدیریت و بهبود فرآیند یادگیری، علاوه بر خدمات قبلی توسعه یافته است و لازم است همکاران در چارچوب راهنمای عمل آموزش ترکیبی، که متعاقبا توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ابلاغ خواهد شد، از این خدمات در جهت توسعه فرصت های یادگیری، بهره‌برداری کنند.

– محتوای موجود در کلیه کلاس – گروه‌های سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به منظور ایجاد کلاس‌های سال تحصیلی جدید، از بخش «مدرسه من» خارج و در پیام‌رسان شاد در دسترس قرار می‌گیرد.

– به منظور شناسایی، جذب و ارائه خدمات با کیفیت به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، برگزاری کلاس‌های جبرانی و فوق برنامه، ساماندهی ساعات طرح پراکنده شاهد، ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به کودکان اتباع خارجی و ایرانیان خارج از کشور و سایر مخاطبان و گروه‌های ویژه، بستر مدرسه مجازی ایران بر اساس دستورالعملی که متعاقبا ابلاغ خواهد شد، در دسترس مدیران مدارس و مناطق قرار خواهد گرفت.

– در صورتی که به دلایلی از قبیل شرایط آب وهوایی یا حوادث غیرمترقبه، حضور دانش‌آموزان در کلاس و مدرسه با محدودیت مواجه شود، مدیران و معلمان موظف‌اند نسبت به دایر کردن کلاس‌ها به صورت مجازی در شاد اقدام کنند. بر این اساس تعطیلی مدارس به دلایل مذکور به جز روزهای تعطیل فاقد وجاهت قانونی است.

-با عنایت به برخی تغییرات در تعداد محدودی از کتب درسی، لازم است معاونت‌های آموزشی با همکاری دبیرخانه‌های استان نسبت به اصلاح و بهبود نمونه تدریس‌ها اقدام کنند.

– برابر اعلام مراجع ذی‌صلاح قضایی، استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی برای انجام فعالیت‌های اداری و آموزشی ممنوع است.

1 نظر
  1. هادی می گوید

    مممنون عالی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.