رده‌بندی بهترین دوربین در گوشی‌ها

دوربین گوشی‌های هوشمند طی سال‌های گذشته با پیشرفت بسیار قابل‌توجهی روبه‌رو شده است و شاید اگر اکنون یک گوشی پرچمدار تهیه کنید، دیگر نیازی به خرید دوربین عکاسی حرفه‌ای نداشته باشید. روند پیشرفت دوربین گوشی‌ها سبب شده تا شاهد رقابت بسیار تنگاتنگی در بازار باشیم، اما دقیقا کدام گوشی‌ها بهترین تجربه عکاسی را در اختیار شما قرار می‌دهند؟ در ادامه این مطلب به معرفی بهترین دوربین در گوشی‌های مختلف می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که کدام محصولات بهترین عملکرد را در رده‌های مختلف دارند.

اولین گوشی همراه دارای دوربین
اولین گوشی همراه مجهز به دوربین

اولین گوشی همراه مجهز به دوربین بیش از ۲۰ سال پیش ساخته شده بود. این دستگاه که Kyocera VP-210 نام داشت، مجهز به دوربین ۰.۱۱ مگاپیکسلی بود. پس از آن، روند پیشرفت دوربین گوشی‌ها روز به روز بیشتر شد و پس از فرا رسیدن دهه جدید، گوشی‌های پیشرفته‌تری در بخش عکاسی و فیلم‌برداری ظاهر شدند.

برندهای مختلفی از جمله اپل، سامسونگ، هواوی، ال‌جی، سونی و … هر سال از فناوری‌های جدید دوربین گوشی‌های خود رونمایی می‌کردند و این صنعت تاکنون رو به پیشرفت بوده است. تمام این اتفاقات سبب شدند تا حتی بتوان با گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌تر هم عکس‌ها و ویدیوهای حرفه‌ای گرفت.

بهترین دوربین به‌کار رفته در گوشی

بهترین دوربین گوشی - آیفون ۱۳ پرو مکس

با توجه به این‌که یکی از اولویت‌های کاربران در خرید گوشی جدید، دوربین است، تصمیم گرفتیم تا به شما بهترین دوربین گوشی ها را معرفی کنیم. قبل از این‌که سراغ معرفی بهترین دوربین در گوشی ها برویم، باید بگوییم که این رده‌بندی‌ها با توجه به تجربه‌های شخصی و اطلاعات معتبر منابع مختلف انجام شده و هیچ تعصب یا جانب‌داری در انتخاب مدل‌ها وجود نداشته است. این را هم در نظر داشته باشید که تمام صحبت‌ها مربوط به زمان نگارش مطلب هستند و امکان دارد که این رده‌بندی‌ها دست‌خوش تغییراتی شوند.


بهترین دوربین در گوشی پرچمدار

آنر مجیک ۴ آلتیمیت

بهترین دوربین گوشی - آنر مجیک 4 التیمیت
  • دوربین عریض اول ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه سنسور ۱/۱.۱۲ اینچی و ضریب اف ۱.۶
  • دوربین عریض دوم ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه ۱/۱.۲۵ اینچی
  • دوربین پریسکوپ تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۳.۵ برابری اپتیکال و ۱۰۰ برابری دیجیتال
  • دوربین فوق‌عریض ۶۴ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۶ درجه
  • دارای حسگر ۳D ToF
  • دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با حسگر ۳D ToF
  • تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱

هواوی از سال‌ها پیش تمرکز خود را روی ارائه گوشی‌هایی با سیستم دوربین پیشرفته گذاشت و این موضوع شامل حال زیر مجموعه این کمپانی یعنی آنر هم شد. هواوی در نهایت به دلیل مشکلات ایجاد شده چند وقتیست که گوشی پرچمدار جدیدی را روانه بازار نکرده است. در عوض اما کمپانی آنر که از هواوی جدا شد، به فعالیت خود با قدرت ارائه داد. جدیدترین گوشی پرچمدار این شرکت Honor Magic 4 Ultimate است. بر اساس بررسی‌های DxOMARK و برخی از مراجع جهانی فناوری، این گوشی از بهترین دوربین در رده گوشی‌های پرچمدار بهره می‌برد.

استفاده این دستگاه از سنسور جدید سونی در کنار دوربین‌های فرعی با کیفیت و الگوریتم‌های پردازشی پیشرفته آنر، همگی سبب شده‌اند تا آنر مجیک ۴ التیمیت مجهز به بهترین دوربین بین هر گوشی باشد. البته این گوشی فعلا به شکل گسترده عرضه نشده و به همین ترتیب، آن را در ایران هم نمی‌توانید تهیه کنید. گوشی Xiaomi 12S Ultra نیز اخیرا به عنوان جدیدترین پرچمدار چینی‌ها روانه بازار شده و احتمالا این جایگاه را از آنر مجیک ۴ آلتیمیت پس می‌گیرد، اما فعلا نمی‌توان در مورد عملکرد سیستم دوربین آن نظر قطعی داد.


گلکسی اس ۲۲ اولترا

بهترین دوربین گوشی - گلکسی اس 22 اولترا
  • دوربین عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی با اندازه سنسور ۱/۱.۳۳ اینچی و ضریب اف ۱.۸
  • دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۳ برابری اپتیکال
  • دوربین پریسکوپ تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۱۰ برابری اپتیکال و زوم ۱۰۰ برابری دیجیتال
  • دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه
  • دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار PDAF
  • تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ یا اکسینوس ۲۲۰۰

گلکسی اس ۲۲ اولترا (بررسی دیجیاتو) به عنوان جدیدترین پرچمدار سامسونگ، روی کاغذ تفاوتی با نسل قبل خود ندارد. با این وجود اما سامسونگ روی الگوریتم‌های نرم‌افزاری و پردازش تصویر این گوشی مانور زیادی داده و همین موضوع سبب می‌شود تا گلکسی اس ۲۲ اولترا عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با نسل گذشته داشته باشد.

دوربین گلکسی اس ۲۲ اولترا در کنار تصاویر و ویدیوهای با کیفیتی که ضبط می‌کند، قابلیت‌های متعدد و متنوعی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کیفیت دوربین این گوشی به قدری بالاست که حتی می‌توانید با آن در شب بدون هیچ مشکلی عکس بگیرید یا فیلم‌برداری کنید.

در بررسی‌هایی که از این گوشی داشتیم، به قابلیت‌ها و کیفیت محتوای ثبت شده توسط این گوشی اشاره کردیم. در نتیجه می‌توانید روی گلکسی اس ۲۲ اولترا به عنوان کمرا فون کم‌نقص حساب باز کنید. البته در نظر داشته باشید که این پرچمدار در دو مدل با تراشه‌های اکسینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ روانه بازار شده که نحوه پردازش تصاویر و ویدیوها در این دو مدل با یک‌دیگر متفاوت است. با توجه به تست‌ها و بررسی‌های معتبر، مدل مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ از گلکسی اس ۲۲ اولترا عملکرد بهتری نسبت به مدل مجهز به تراشه اختصاصی سامسونگ دارد. خوشبختانه در بازار کشورمان هم گلکسی اس ۲۲ اولترا بیشتر با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ به فروش می‌رسد.


آیفون ۱۳ پرو مکس

بهترین دوربین گوشی - آیفون 13 پرو مکس
  • دوربین عریض ۱۲ مگاپیکسلی با ضریب اف ۱.۵
  • دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۳ برابری اپتیکال
  • دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه
  • دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی همراه حسگر سه‌بعدی برای تشخیص عمق
  • تراشه اپل A15 بایونیک

آیفون ۱۳ پرو مکس (بررسی دیجیاتوگل سرسبد آیفون‌های اپل است که البته اکنون با قیمت گزافی در بازار ایران به فروش می‌رسد، اما بی‌شک یکی از بهترین نمونه‌های دوربین گوشی را با خود یدک می‌کشد. اگر بخواهید با آیفون ۱۳ پرو مکس عکس و فیلم بگیرید، تقریبا در هیچ سناریویی شاهد عملکرد ضعیف آن نخواهید بود.

بهترین پرچمدار کنونی اپل بر خلاف بسیاری از رقبایش از سنسورهایی با رزولوشن بالا استفاده نمی‌کند و خبری از لنز پریسکوپی برای زوم چند ده برابری در آن نیست. با وجود این کاستی‌ها روی کاغذ اما می‌توان از آیفون ۱۳ پرو مکس انتظارات زیادی در بخش‌های مختلف و به‌خصوص در قسمت فیلم‌برداری داشت. وجود ویژگی‌های جذابی مانند حالت سینماتیک سبب می‌شوند تا بتوانید ویدیوهای حرفه‌ای‌تری را با این پرچمدار ضبط کنید. گلکسی اس ۲۲ اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس، هر دو از پیشرفته‌ترین سیستم دوربین دنیای موبایل برخوردارند و این شما هستید که بر اساس سلایق خود، انتخابتان را از بین این دو مدل انجام می‌دهید. البته زوم بیشتر در پرچمدار جدید سامسونگ، برگ برنده کره‌ای‌ها محسوب می‌شود.


بهترین دوربین گوشی برای فیلم‌برداری

آیفون ۱۳ پرو مکس

بهترین دوربین برای فیلم‌برداری - آیفون 13 پرو مکس

کیفیت فیلم‌برداری با گوشی هنوز به دوربین‌های حرفه‌ای و DSLR بازار که چندین هزار دلار قیمت دارند نرسیده، اما فاصله بین این دو بسیار کم شده است. آیفون ۱۳ پرو مکس بهترین گوشی برای فیلم‌برداری محسوب می‌شود که حتی در مقایسه با دوربین‌های حرفه‌ای توانسته حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. عملکرد آیفون ۱۳ پرو مکس در فیلم‌برداری به قدری خوب است که حتی می‌توان از آن برای فیلم‌سازی استفاده کرد. کوپرتینویی‌ها نیز ویژگی‌های مخصوصی را برای این کار تدارک دیده‌اند.

ویدیوهای ضبط شده توسط آیفون ۱۳ پرو مکس عموما از لحاظ شارپنس، رنگ، نویز، کنتراست، دقت رنگ و … در وضعیت خیلی خوبی قرار دارند. لرزش ویدیوها نیز به طرز قابل‌توجهی کم است؛ بنابراین اگر فیلم سینمایی ضبط نمی‌کنید، آیفون ۱۳ پرو مکس می‌تواند جوابگوی تمام نیازهای شما باشد.

بهترین دوربین گوشی برای فیلم‌برداری - گلکسی S22 اولترا

در کنار آیفون ۱۳ پرو مکس، پرچمدار کنونی سامسونگ یعنی گلکسی اس ۲۲ اولترا نیز رقابت تنگاتنگی با پرچمدار کوپرتینویی‌ها دارد. این گوشی نیز در بسیاری از شرایط سخت نیز می‌تواند ویدیوهای خوبی ضبط کند و در کنار آن، ویژگی‌هایی مانند فیلم‌برداری ۸K و قابلیت زوم ۱۰ برابری اپتیکال حین فیلم‌برداری را در اختیارتان قرار دهد تا در این زمینه، برتری محسوسی به آیفون ۱۳ پرو مکس داشته باشد.


بهترین دوربین گوشی برای زوم

گلکسی اس ۲۲ اولترا

بهترین دوربین گوشی برای زوم کردن - گلکسی اس 22 اولترا

اوایل سال ۲۰۱۹ بود که هواوی برای اولین بار از دوربین پریسکوپ تله‌فوتو برای فراهم‌سازی قابلیت زوم پیشرفته استفاده کرد. پس از آن و با بالا گرفتن تب و تاب بزرگنمایی زیاد دوربین، برندهای مختلفی از جمله سامسونگ و شیائومی نیز در محصولات پرچمدار و حتی میان‌رده خود از این ویژگی استفاده کردند. در هر صورت می‌دانیم که کیفیت تصاویر زوم شده نسبت به تصاویر پیش‌فرض دوربین کم‌تر هستند. با این حال اما گلکسی اس ۲۲ اولترا این اختلاف کیفیت را کم‌تر کرده است.

پرچمدار کنونی سامسونگ مجهز به دو دوربین تله‌فوتوی مختلف شده که یکی از آن‌ها مجهز به لنز پریسکوپی با قابلیت زوم ۱۰۰ برابری دیجیتال است. ویژگی زوم ۱۰ برابری بدون افت کیفیت نیز در این گوشی به شما اجازه می‌دهد تا حتی در شب‌هنگام بتوانید از فواصل دور هم عکس خوبی بگیرید. بنابراین اگر قابلیت زوم دوربین گوشی‌ها برایتان از اهمیت زیادی برخوردار است، بی‌شک گلکسی اس ۲۲ اولترا بهترین عملکرد را به نمایش می‌گذارد.


بهترین دوربین سلفی گوشی

هواوی P50 Pro

بهترین دوربین سلفی گوشی - هواوی P50 پرو
  • دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه سنسور ۱/۱.۵۶ اینچی و ضریب اف ۱.۸
  • دوربین پریسکوپ تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۳.۵ برابری اپتیکال
  • دوربین مونوکروم ۴۰ مگاپیکسلی
  • دوربین فوق‌عریض ۱۳ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار
  • تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ در مدل گلوبال

سرانجام نوبت به حضور نماینده‌ای از هواوی می‌رسد. بر اساس گفته‌های منابع مختلف و بررسی‌های دیجیاتو، هواوی P50 پرو یکی بهترین گوشی‌هایی است که می‌توانید با آن سلفی بگیرید. درست است که دوربین سلفی این گوشی پرچمدار هواوی از رزولوشن بالایی بهره‌مند نیست، اما باز هم کیفیت خیلی خوبی دارد و می‌توانید روی عملکرد دوربین سلفی آن در شرایط مختلف حساب باز کنید.

نکته دیگر این است که تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی پرچمدار هواوی، زاویه دید بیشتری دارند و عریض‌تر هستند. در نتیجه می‌توانید از آن برای گرفتن عکس‌های گروهی هم استفاده کنید. قابلیت فیلم‌برداری ۴K در این گوشی برای ولاگر‌ها و عاشقان فیلم‌برداری با دوربین سلفی نیز در دسترس قرار دارد.


بهترین دوربین گوشی‌های قاتل پرچمدار

شیائومی ۱۲X

بهترین دوربین گوشی قاتل پرچمدار - شیائومی 12X
  • دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه سنسور ۱/۱.۵۶ اینچی و ضریب اف ۱.۹
  • دوربین فوق‌عریض ۱۳ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه
  • دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی
  •  دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
  • تراشه اسنپدراگون ۸۷۰

سیستم دوربین گوشی شیائومی ۱۲X دقیقا مانند برادر بزرگ‌ترش یعنی شیائومی ۱۲ است، اما تراشه این دو مدل متفاوت بوده و شیائومی ۱۲ عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. با این حال شیائومی ۱۲X قیمت بسیار کم‌تری نسبت به برادر بزرگ‌ترش دارد و اکنون با قیمت حدود ۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این گوشی در برابر رقبای خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌توان آن را یکی از بهترین گوشی‌های قاتل پرچمدار در بخش دوربین دانست.

ترکیب دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور سونی به همراه دوربین‌های فرعی نسبتا با کیفیت، سبب شده است تا شیائومی ۱۲X بتواند در بسیاری از شرایط تصاویر و ویدیوهای خوبی به دست کاربران برساند. لرزشگیر اپتیکال در این گوشی نیز به کم‌تر شدن لرزش دست حین عکاسی و فیلم‌برداری نیز کمک می‌کند. البته بهتر بود که چینی‌ها در این گوشی، از دوربین تله‌فوتو نیز استفاده کنند.


شیائومی ۱۱T پرو

بهترین دوربین گوشی قاتل پرچمدار - شیائومی 11T پرو
  • دوربین عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی با اندازه سنسور ۱/۱.۵۲ اینچی و ضریب اف ۱.۸
  • دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه
  • دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
  • تراشه اسنپدراگون ۸۸۸

شیائومی ۱۱T پرو به لطف دوربین عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی و الگوریتم پردازش تصویر پیشرفته، توانایی ثبت تصاویر خوبی را دارد و می‌توان دوربین اصلی آن را یکی از بهترین‌ها در بین گوشی‌های قاتل پرچمدار دانست. کاهش قیمت این گوشی به حدود ۱۲ میلیون تومان نیز یکی دیگر از دلایلمان برای انتخاب شیائومی ۱۱T پرو بود.

البته خبری از لرزشگیر اپتیکال و دوربین‌های فرعی با کیفیت نیست. بنابراین اگر یکی از اهداف اصلی‌تان از خرید گوشی قاتل پرچمدار، عکاسی با دوربین اصلی است و به دوربین‌های فوق عریض یا تله‌فوتو نیاز ندارید، پیشنهاد می‌کنیم که نگاه ویژه‌ای به شیائومی ۱۱T پرو داشته باشید.


گلکسی A73

بهترین دوربین گوشی قاتل پرچمدار - گلکسی A73
  • دوربین عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی با ضریب اف ۱.۸
  • دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی
  • دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی
  • دوربین عمق‌سنج ۵ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
  • تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G

درست است که گلکسی A73 (بررسی دیجیاتو) قاتل پرچمدار نیست، اما بهترین سیستم دوربین در سری Galaxy A سامسونگ را دارد و در این بخش پا به پای گوشی‌های قاتل پرچمدار رقابت می‌کند. گلکسی A73 اولین میان‌رده از کمپانی سامسونگ است که به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز می‌شود. خوشبختانه سامسونگ از دوربین‌های فرعی با کیفیتی نیز استفاده کرده تا در سناریوهای مختلف باز هم بتوانید تصاویر خوبی ثبت کنید. البته انتظار داشتیم که دوربین تله‌فوتو در این گوشی حضور داشته باشد.

گلکسی A73 به بهره‌مندی از لرزشگیر اپتیکال می‌تواند ویدیوهای خوبی نیز ضبط کند. در کل این گوشی قادر است که بسیاری از نیازهای کاربران را پوشش دهد و شاید تنها در شرایط بسیار چالشی بتوان سیستم دوربین آن را به دردسر انداخت. قیمت گلکسی A73 اکنون حدود ۱۲ میلیون تومان است.


بهترین سیستم دوربین در گوشی‌های میان‌رده

گلکسی A52s و گلکسی A53

بهترین دوربین گوشی میان‌رده - گلکسی A52s
  • دوربین عریض ۶۴ مگاپیکسلی با اندازه سنسور ۱/۱.۷ اینچی و ضریب اف ۱.۸
  • دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه
  • دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی
  • دوربین عمق‌سنج ۵ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
  • تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G در گلکسی A52s و اکسینوس ۱۲۰۰ در گلکسی A53

در بین گوشی‌های میان‌رده، سامسونگ دو گوشی دیگر از سری Galaxy A را به بازار عرضه کرده که هر دو مشخصات سیستم دوربین هر دو دستگاه یکسان بوده و تنها الگوریتم‌های پردازش تصویر آن‌ها به دلیل تفاوت در سخت‌افزار متفاوت است. گلکسی A53 (بررسی دیجیاتو) و گلکسی A52s (بررسی دیجیاتو)، دو مدل مناسب کاربران عاشق عکاسی و فیلم‌برداری هستند که هم‌اکنون با قیمتی کم‌تر از ۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

بهترین دوربین گوشی میان‌رده - سامسونگ گلکسی A53 5G

دوربین اصلی این گوشی‌ها چه در ثبت تصاویر عریض، فوق‌عریض و ماکرو و چه در بخش فیلم‌برداری به لطف استفاده از لرزشگیر سخت‌افزاری عملکرد رضایت‌بخشی دارند. گذشته از این‌ها، اگر می‌خواهید با پرداخت هزینه‌ای نه‌چندان زیاد از گوشی با دوربین سلفی با کیفیت و مناسب ضبط ولاگ استفاده کنید، این دو دستگاه باز هم می‌توانند انتخابی معقول برای شما باشند. در واقع دوربین سلفی ٣٢ مگاپیکسلی این گوشی‌ها، بهترین نمونه دوربین سلفی استفاده شده در میان‌رده‌ها به شمار می‌رود.


شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو مدل گلوبال

بهترین دوربین گوشی - ردمی نوت 10 پرو گلوبال
  • دوربین عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی با اندازه سنسور ۱/۱.۵۲ اینچی و ضریب اف ۱.۹
  • دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۸ درجه
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی
  • دوربین عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی
  • تراشه اسنپدراگون ۷۳۲G

ردمی نوت ۱۰ پرو (بررسی دیجیاتوارزان‌ترین گوشی در لیست بهترین گوشی‌های دوربین‌محور است. این دستگاه میان‌رده که در زمان نگارش مطلب با قیمت حدود ۶.۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد، از دوربین عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد که قادر به ثبت تصاویر بسیار خوبی در بازه قیمتی کم‌تر از ۷ میلیون تومان است. بنابراین اگر می‌خواهید با چنین بودجه‌ای دستگاهی برای عکاسی تهیه کنید، ردمی نوت ۱۰ پرو یکی از بهترین‌هاست. عکاسی ماکرو با این گوشی نیز تجربه کاملاً لذت‌بخشی است و حتی در این زمینه با بهترین پرچمداران بازار رقابت می‌کند.

توجه داشته باشید که مدل پیشنهادی ما، ردمی نوت ۱۰ پرو مدل گلوبال است که در هند با نام ردمی نوت ۱۰ پرو مکس هم قابل خریداریست. ردمی نوت ۱۱ پرو در دو مدل ۴G و ۵G نیز به عنوان نسل جدید ردمی نوت ۱۰ پرو دستگاه عرضه شده اما طبق بررسی‌هایی که داشتیم، عملکرد دوربین این گوشی ضعیف‌تر از قبل شده و ضعف پردازشی در آن کاملا مشهود است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.