راه اندازی مجدد قطار جلفا – نخجوان

راه اندازی مجدد قطار جلفا – نخجوان
استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر احیای فعالیت مسیر ریلی جلفا- نخجوان، گفت: رهاورد تردد قطار در این مسیر، آغاز مبادلات وسیع تجاری، گردشگری و دیپلماتیک است.
زین العابدین رضوی خرّم امروز در بازدید از پایانه مرزی جلفا، اظهار کرد: تردد قطار در مسیر جلفا- نخجوان، هدف مشترک ما و سرکنسول کشورمان در نخجوان است که باید موانع آن را احصا و برطرف کنیم.
وی خاطرنشان کرد: برای تسریع در کار، شرکت‌های گردشگری استان هم باید در نخجوان فعال شوند و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان هم پیگیری کند تا مقدمات فعالیت مجدد قطار فراهم شود.
خرّم با تأکید بر طراحی و تدوین یک ساختار و مسیر مشخص برای احیای این مسیر ریلی، گفت: با هماهنگی وزارت امور خارجه، سرکنسول ایران در نخجوان و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، بسته‌های گردشگری تهیه و برای گردشگران خارجی معرفی شود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه سیاست دولت، فراهم کردن زمینه و بسترهای افزایش ارتباط با کشورهای همسایه است، اظهار کرد: بسته‌های جذاب تجاری و گردشگری در راستای توسعه گردشگری با جمهوری آذربایجان و نخجوان تهیه شده است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان هم در این بازدید گفت: مردم کشورهای همسایه علاقه زیادی به رفت‌وآمد به ایران دارند و استان‌های مرزی باید زیرساخت‌های خود را برای تردد آسان اتباع این کشورها فراهم کنند.
وی با تاکید بر احیای فعالیت قطار در مسیر نخجوان به جلفا تا مشهد، گفت: مردم نخجوان هم از این کار استقبال می‌کنند و باید این فرصت را غنیمت بشماریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.