رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز: عبور آذربایجان شرقی از قله موج ششم کرونا / آغاز انتقال بیمارستان کودکان تبریز به بیمارستان مردانی آذر

انتقال بیمارستان کودکان تبریز به بیمارستان مردانی آذر خبر داد.

دکتر بهمن نقی پور عصر دوشنبه، ۲۳ اسفندماه در تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان، اظهار کرد: از قله موج ششم کرونا عبور کردیم و در وضعیت نزولی این موج قرار داریم.
وی با اشاره به کاهش موارد سرپایی و میانگین مرگ روزانه کرونا در استان، افزود: طی یک روز گذشته با کاهش ۲۹ نفری بستری‌های کرونا در استان مواجه بودیم و اکنون ۳۹۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
وی ادامه داد: سه شهرستان استان در وضعیت قرمز، ۱۱ شهرستان در وضعیت نارنجی و هفت شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
نقی پور در خصوص وضعیت واکسیناسیون استان، گفت: تاکنون ۹۴ درصد جمعیت استان دز اول، ۸۵ درصد دز دوم و ۴۱ درصد دز سوم دریافت کرده‌اند. واکسیناسیون ۹۰ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۷ ساله و ۳۶.۵ درصد پنج تا ۱۲ ساله‌های استان نیز انجام گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی این دانشگاه، اظهار کرد: تولید داروی مزالازین (داروی بیماری التهابی روده) برای اولین بار در کشور توسط محققان بومی تبریز انجام گرفته است. واردات این دارو، سالانه بالغ بر ۲۸۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد اما اکنون مواد اولیه ساخت این دارو در تبریز تولید می‌شود.
وی هم‌چنین به موفقیت این دانشگاه و مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه در جشنواره ملی رازی اشاره کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با تاکید بر این‌که مشکلات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان در حال بررسی و رفع مشکل است، افزود: برگزاری جشنواره‌های مختلف دانشجویی و برنامه ریزی برای جذب هیات علمی و ارتقای سطح اساتید نیز از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی تبریز به شمار می‌رود.
وی با اشاره به مشکلات بودجه‌ای این دانشگاه، ادامه داد: با بدهی‌های سنگین رو به رو هستیم اما با برنامه ریزی‌های انجام گرفته در حال پرداخت آن‌ها هستیم. پروژه‌های مختلف دانشگاه نیز با وجود بدهی‌های قبلی، در حال تداوم و پیشرفت هستند.
وی با اشاره به راه اندازی و افتتاح بیمارستان مردانی آذر در تبریز، گفت: این بیمارستان که به صورت هیات امنایی اداره می‌شود، به مرور شروع به جذب بیمار کرده است.
نقی پور افزود: انتقال بیمارستان کودکان تبریز به بیمارستان مردانی آذر آغاز شده است و تاکنون پنج بخش منتقل شده و مشغول به کار هستند. امیدواریم با راه اندازی رسمی این بیمارستان و تکمیل تمامی بخش‌ها بتوانیم از این ظرفیت بزرگ در جهت کنترل بیماری‌های کودکان در تبریز بهره ببریم.
وی در خصوص آماده سازی بخش درمانی استان در ایام نوروز، ادامه داد: تمامی مراکز درمانی، اورژانس، بهداشت و مراکز واکسیناسیون در ایام نوروز فعالیت کرده و تعطیلی در این مراکز نخواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: آماده خدمت رسانی به مردم عزیز و مسافران هستیم و حتی در روزهای اول فروردین و ۱۳ فروردین ماه، واکسیناسیون انجام می‌گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.