خوردن داروی فشار خون در این زمان ها

با توجه به نتایج یک تحقیق جدید اهمیتی ندارد که در چه موقعی از روز یا شب داروهای فشار خون خود را می خورید بلکه می بایست برنامه منظم و دقیقی برای خوردن این دارو داشته باشید تا برایتان موثر تر باشد.

انجام یک تحقیق تصادفی بر روی بیشتر از ۲۱ هزار بیمار مبتلا به فشار خون بالا که بیش از پنج سال تحت نظر بودند، بیانگر این بود که خوردن دارو در طول صبح یا عصر فرقی با هم ندارد و به صورت کلی در روند محافظت در مقابل حمله قلبی، سکته مغزی و انسداد عروقی اثری ندارد.

خوب است بدانید که این نتایج با پژوهش های پیشین در مورد مزایا خوردن داروها در شب، همخوانی ندارد. جهت انجام این مطالعه، مردان و زنان به صورت تصادفی دارو های فشار خون خود در صبح یا عصر مصرف کردند.

بعد از مطالعه ذکر شده پژوهشگران در پی تشخیص و بررسی عوارض خوردن داروی فشار خون نظیر بستری شدن در بیمارستان به علت حمله قلبی، سکته مغزی یا مرگ و میر به وجود آمده از بیماری های قلبی عروقی بودند.

طبق داده های به دست آمده در این مورد، در طول پنج سال، میزان ۳٫۴ درصد از افرادی که داروهای خود را در شب می خوردند و ۳٫۷ درصد از افرادی که داروهای خود را صبح می‌خوردند به علت حمله قلبی، سکته مغزی یا مرگ‌و‌میر ناشی از بیماری قلبی عروقی در بیمارستان بستری شدند.

نتایج این مطالعه که در نشست سالانه انجمن قلب و عروق اروپا در بارسلون بیان شد، بیانگر این بود که ساعت خوردن داروهای فشار خون اثری در کارکرد آن نداشته و در این بین مصرف منظم و درست آن مهم تر می باشد. باید بدانید که مطالعات بیان شده در نشست ها و کنفرانس های پزشکی تا هنگامی که در یک مجله معتبر نشر و چاپ نشوند، اعتبار چندانی ندارند.

محقق ارشد این تیم مطالعاتی و استاد دانشگاه داندی در اسکاتلند یعنی توماس مک دونالد، در این مورد بیان کرده است که این تحقیق یکی از بزرگترین تحقیقات قلبی عروقی می باشد که در طول تاریخ صورت گرفته و جوابی قاطع برای این پرسش دارد که چه موقع داروهای کاهش دهنده فشار خون باید مصرف شوند.

استاد دانشگاه داندی در بیانیه خبری نشست تخصصی سالانه انجمن قلب و عروق اروپا بیان کرد که این تحقیق به خوبی بیانگر این است که حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ و میر بر اثر مشکلات عروقی بدون توجه به زمان خوردن دارو، به طور همانندی در اشخاص مختلف اتفاق افتاده است. اشخاص مبتلا به فشار خون بالا می بایست داروهای ضد فشار خون خود را در به صورت همیشگی در زمانی ویژه ای از روز بخورند که برای آنها بسیار خوب می باشد و می تواند هر نوع عوارض ناخوشایندی را به کمترین میزان ممکن برساند. این الگوی زمانی می بایست به صورت همیشگی رعایت شود و همواره در وقت مشخصی از روز باشد.

در نتیجه چنانچه صبح ها می توانید داروی فشار خون خود را بخورید، آن را صبح مصرف کنید و یا چنانچه گمان می کنید عوارض این داروها در ساعات عصر برایتان کمتر می باشد، آن را در عصر بخورید. به صورت کلی باید حتما این الگوی زمانی را رعایت کنید و طبق آن پیش بروید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.