خود کفایی ایران در تولید تجهیزات دیالیز

دکتر بهمن سبحانی مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر گفت :
_ ما در سبد دیالیز کاملاً خودکفا شدیم و جزو معدود کشورهایی هستیم که صفر تا صد کل این سبد را در داخل کشور تولید می‌کنیم.
_ وی افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا این اقلام را از سایر کشورها وارد می‌کنند و حتی کشوری مانند آمریکا هم این سبد را از کشورهای دیگر وارد می‌کند.

_ مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر با بیان اینکه سالانه حدود ۶ میلیون محصول دیالیز مورد نیاز بیماران دیالیزی کشور است گفت: سبد دیالیز با بهترین کیفیت و مطابق استانداردهای روز دنیا توسط دو شرکت در داخل تولید می‌شود.
_ سبحانی با اشاره به وجود ۴۰ هزار بیمار دیالیزی در کشور گفت: ما ۳۰ درصد از سهم بازار محصولات دیالیزی را تولید می‌کنیم و در اختیار بیماران و نیازمندان قرار می‌دهیم و مابقی اقلام را هم یک شرکت دیگر تولید می‌کند.
_ وی با بیان اینکه این اقلام در اختیار خود مراکز درمانی قرار می‌گیرد و صفر تا صد هزینه آن را هم بیمه‌ها پرداخت می‌کنند گفت: بیماران هفته‌ای دو تا سه بار به این مراکز دیالیز مراجعه می‌کنند اما لازم نیست هزینه‌ای بابت این اقلام بپردازند.
_ مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی هلال احمر با اشاره به ورود تیم تحقیق و توسعه این مجموعه به حوزه تکنولوژی‌های روز و خرید خدمات اظهار کرد: ما در حال حاضر با سه شرکت دانش بنیان قرارداد داریم. نیازهای مجموعه را اعلام می‌کنیم و شرکت‌های واجد صلاحیت هم محصول مورد نیاز ما را بومی سازی و تولید می‌کنند.
_ سبحانی با بیان اینکه نیاز داخل کشور به محصولات و تجهیزات دیالیزی کاملاً مرتفع شده و هیچ کمبودی وجود ندارد گفت: ما و شرکت دیگری که در این حوزه فعالیت می‌کند صادرات تجهیزات و اقلام دیالیز را از سال آینده در دستور کار قرار می‌دهیم..

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.