خودکشی یا قتل ناموسی زن ۳۴ ساله؟!

روز جمعه ۲۵ فروردين جاري خبر به قتل رسيدن يك زن ۳۴ ساله در فضاي مجازي و رسانه‌ها وايرال شد.
برخي كاربران در مورد اين حادثه نوشتند: «مريم.س؛ صبح جمعه در قطور خوي، توسط پدر و دو برادرش با انگيزه ناموسي موهاي سرش تراشيده، شكنجه و به ‌دار آويخته شد.»
برخي خبرگزاري‌ها هم در اين باره نوشتند: «يك زن جوان اهل شهرستان خوي به دلايل ناموسي توسط پدر و برادرانش مورد ضرب و شتم واقع شد. سپس او را حلق آويز و به ‌دار آويختند.»…
«احسان حافظ» دهيار روستاي گيوران است. همان جايي كه اين زن به همراه همسرش زندگي مي‌كرد. او نيز در مورد اين خبر مي‌گويد: «بعيد مي‌دانم اين خانم خودكشي كرده باشد. اگر هم خودكشي كرده باشد با تهديد بوده است يعني مجبورش كردند كه خودكشي كند، ولي با توجه به شنيده‌ها و صحبت‌هاي امام جمعه اين روستا پدر و برادرانش او را به خانه‌شان در همان منطقه الند بردند و كشتند. ماجرا هم از جايي شروع شد كه اين خانم يك‌سري عكس و فيلم‌هاي ناجور از خودش در گوشي‌اش داشت. ببخشيد من خجالت مي‌كشم بگويم محتواي فيلم و عكس‌ها چه بود…
فقط مي‌دانم فردي كه گچ‌كار بود و به خانه آنها رفت و آمد مي‌كرد، مقصر است. اين فرد در خانه آنها كار مي‌كرد. حالا شايعه شده كه مي‌گويند؛ اين خانم با آن گچ‌كار رابطه داشته. خدا مي‌داند، ولي هرچه هست عكس‌ها و فيلم‌هاي خصوصي اين خانم منتشر شده. مي‌گويند؛ يك روز اين آقا عكس‌هاي داخل گوشي اين زن را برداشته و او را تهديد كرده كه عكس‌هايش را منتشر مي‌كند. حالا بين‌شان چه چيزي گذشته ما نمي‌دانيم. پس از مدتي هم عكس‌ها را منتشر مي‌كند.
شوهر اين خانم كه از اقوام‌شان هم هست وقتي ماجرا را متوجه مي‌شود به دادگاه مي‌رود و درخواست طلاق مي‌دهد. روند طلاق طولاني است براي همين شوهر مريم از پدر و برادران او مي‌خواهد تا به عنوان شاهد به گيوران بيايند و برگه‌اي كه امام جمعه روستا براي طلاق آنها تنظيم كرده بود را ببينند و اگر لازم بود امضا كنند. شوهر اين خانم در آن برگه نوشته بود كه از حالا به بعد هيچ مسووليتي در قبال اين خانم ندارد و او را به خانه پدرش مي‌فرستد. پدر و برادرانش هم عصباني از اتفاقي كه افتاده و آبروي‌شان رفته، مريم را به خانه‌شان مي‌برند و او را مي‌كشند. فردي هم كه عكس اين خانم را منتشر كرد، متواري شده است. خانواده مريم هم به خاطر اينكه از قانون بگريزند اعلام كردند؛ مريم خودكشي كرده. اين زن قرباني يك‌سري رسومات شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.