“جمجمه‌ای در کانه‌مارا” روی صحنه تئاتر شهر تبریز

نمایش جمجمه‌ای در کانه‌مارا به کارگردانی مرتضی تیموری در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود.

 

به گزارش روابط عمومی این نمایش، مرتضی تیموری ضمن اعلام خبر فوق اظهار کرد: جمجمه‌ای در کانه‌مارا اولین تجربه اجرای عمومی من و دومین تجربه اجرای نمایشی از مارتین مک دونا است.

وی افزود: در تجربه‌ اول بنده اجرای نمایش “مراسم قطع دست در اسپوکن” نوشته مک دونا در دانشگاه هنر اسلامی بود که تلفیقی از عکس‌های کارگردانی شده و تئاتر را به روی صحنه به نمایش گذاشت.

این عضو هیئت علمی دانشکده چندرسانه‌ای همچنین گفت: ” جمجمه‌ای در کانه‌مارا” داستان مردی است که هر سال یک هفته از پاییز را وظیفه دارد که استخوان‌های قدیمی یک قبرستان را جمع‌‌آوری کند تا برای مردگان جدید جا باز شود و در انجام این وظیفه به استخوان‌های زنش می‌رسد. او مورد قضاوت درست و نادرست مردم روستا است.

تیموری افزود: این نمایش یکی از سه‌گانه‌های مک‌دونا است که کمدی سیاه و تعلیق و پیچیدگی‌های جذابی دارد و نگاه نویسنده به زندگی، شخص من را مجاب کرده آن را به روی صحنه ببرم.

این دانش‌آموخته‌ی رشته عکاسی که در پروژه‌ی دانشگاهی خود بر روی عکاسی صحنه‌پردازی شده کار می‌کند، ادامه داد: این ژانر جدید در عکاسی معاصر که من آن را پنجره‌ای تازه به فعالیت هنری خودم می‌دانم، در این نمایش به شکل تلفیق سینما و تئاتر به صحنه خواهد رفت.

مرتضی تیموری در پایان گفت: بااینکه این کار اولین تجربه من برای اجرای عمومی است اما تمام تلاشم را کردم که کاری حرفه‌ای و قابل احترام باشد.

گفتنی است، در اجرای نمایش “جمجمه‌ای در کانه‌مارا” هادي لطفي به عنوان دستیار کارگردان، کوروش صفایی به عنوان طراح نور و صدا، ناصر صمدی به عنوان طراح گریم، اسما رحیمی به عنوان مجری گریم، فرهنگ اسکندری به‌عنوان گرافیست، بهاره هاشمی عنوان منشی صحنه، متین هاشمی به‌عنوان عکاس، عارف ابراهیمی به عنوان مدیر صحنه، سجاد جلالی و‌ وحید نورنژاد به عنوان مجریان دکور، نازنین کیان‌بخت به عنوان طراح لباس، مهدی غنچه به عنوان تدارکات، جعفر نادری، هادی لطفی،علی فتحی،علي ستارزاده و بهمن ارک به‌عنوان گروه تصویر، حسن سلمانی به عنوان صدابردار،سجاد نقی زاده به عنوان مدیر اجرایی، فواد بلوری به عنوان مسئول اتاق نور، پری اشتری به عنوان روابط عمومی و همچنین جواد حسينيان – پويا رادنيا – علي محمدزاده – زحل زادحيدر به عنوان بازیگر، مرتضی تیموری را یاری می‌کنند.

 

گفتنی است نمایش “جمجمه کانه‌مارا” از ۱۷ تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۰ در سالن قبه‌زرین تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود و‌ روز اول اجرا ویژه اصحاب رسانه و هنرمندان خواهد بود.

شایان ذکر است بلیت این‌نمایش از طریق سایت ebilit و گیشه تئاتر شهر تبریز به فروش می‌رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.