جشنواره‌ی مطبوعات از معتبرترین جشنواره‌های منطقه‌ای کشور است

حسن گلی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در نشست خبری جشنواره منطقه ای مطبوعات و خبرگزاری ها و پایگاه های خبری شمالغرب کشور بیان کرد : امسال سومین سالگرد شهادت ق.ا.س.م س.ل.ی.م.ا.ن.ی است که همه پای کار هستند تا شور و هیاهو‌ی سالهای قبل را منتقل کنند . گلی افزود : جامعه‌ی فرهنگی و رسانه ، سلسله برنامه‌های تعریف شده است.
او خبر داد : از روز دوشنبه حوزه‌ فرهنگ و هنر رسانه آغاز شده و تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت و آثار مختلف در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار خواهند گرفت.
اسد بابایی ، مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی ،طی صحبت های حسن گلی افزود : جشنواره‌ی مطبوعات از معتبرترین جشنواره‌های منطقه‌ای کشور است که در رزومه حتما مثمر ثمر خواهد بود چرا که زیر نظر معاونت مطبوعاتی اداره‌ی کل ارشاد است و داوران آن کشوری است که همراه با مشارکت خانه‌ی مطبوعات شمالغرب کشور ، استانداری آذربایجان شرقی ، معاونت امور مطبوعاتی ارشاد ، انجمن صنعتی روزنامه‌نگار استان ، انجمن صنعتی مدیران ، مسئول مجتمع مس سونگون و بسیج رسانه خواهد بود.
بابایی افزود : جشنواره‌ی مطبوعات در دو بخش محوری ویژه و اصلی برگزار می شود . بخش محوری شامل فرصت ها و چالش‌های اقتصادی ، ظرفیت ها و فرهنگ ساخت تمدن نوین اسلامی و نحقق بیانیه است و بخش ویژه شامل تحقق شعار سال و ظرفیت ها و چالش های منطقه‌ای شمالغرب قفقاز و تحولات اخیر آن است.
بابایی در مورد ارسال آثار ها بیان کرد : آثار ها در قالب تیتر ، گزارش ، مصاحبه ، یادداشت ،سرمقاله ،گزارش تصویری ، کاریکاتور ، طنز ، صفحه آرایی ، اینفوگرافی و موشن‌گرافی باید باشد . مهلت ارسال آثار‌ها از اول دی ماه ۱۴۰۰ تا پایان دی ماه ۱۴۰۱ است.
وی تاکید کرد : رسانه باید دارای مجوز از معاونت مطبوعاتی باشد تا بتواند آثار ارسال کند . رسانه‌هایی که فاقد مجوز یا بولتن داخلی ادارت هستند حق شرکت در جشنواره را ندارند.
بابایی خبر داد : تاکنون ۱۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که ۳۰ اثر از اردبیل ، ۲۰ اثر از آذربایجان غربی ، ۵۰ اثر آذربایجان شرقی و ۵۰ اثر زنجان است.
او افزود : کارگاههای جنبی استان طی مکاتبات خانه مطبوعات استان با اداره مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌هایی کشور ، کارگاه سوژه یابی و تیتر زنی همزمان با جشنواره برگزار می‌شود و تور رسانه‌ای برای نشان دادن ظرفیت‌های رسانه‌ای استان مس سونگون ارس خواهد بود.
حسن گلی در مورد هزینه‌ی جشنواره بیان کرد : ۸۰ میلیون تومان اعتبار برای جشنواره است که برآورد هزینه شاید چندین برابر آن باشد . او افزود : داوری بر عهده‌ی تهران است . از مس سونگون انتظار داریم تا مشارکت کنند و هر اعتباری هم که نیاز باشد از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی می‌گیریم و اجازه نمی‌دهیم در تراز ملی افت کند‌.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.