تکنولوژی جدید پهپاد جهت گرفتن پهپادهای دشمن جاسوس و خنثی کردن آن ها در امنیت کامل

به تازگی سیستم‌هایی اختراع شدند که به کمک آن ها می توان پهپادهای خوب را جهت گرفتن و خنثی کردن پهپادهای دشمن به کار برد. جالب است بدانید که نوع جدید ساخته شده این دستگاه از سقوط پهپادهای خنثی نیز جلوگیری می کند و سالم به زمین می‌نشینند.

جهت خنثی کردن پهپادهایی که کارهایی همچون مأموریت‌های جاسوسی انجام می‌دهند، سیستم جدیدی به وجود آمده که عملکرد آن از امنیت برخوردار بوده جلوی سقوط پهپادهای کنترل شده را می‌گیرن و به راحتی آن ها را به زمین هدایت می‌کنند.

خوب است بدانید که در خیلی از سیستم‌های مورد استفاده در مقابله پهپاد با پهپاد، پهپاد خوب توری را به طرف پهپاد دشمن پرتاپ می‌کند. در این حین پروانه‌های پهپاد دوم در تور پرتاب شده گیر می‌کنند و دیگر قادر به چرخیدن نیستند و در نتیجه پهباد گیر افتاده بر زمین سقوط می‌کند. این کار تقریبا خطرناک است چرا که شاید پهباد گیر افتاده در تور بر روی افراد، اتومبیل ها، ساختمان‌ها و … سقوط کند.

اکنون پروژه AUDROS قاره اروپا که کار آن ها تولید سیستم پهپاد خودکار می‌باشد، جهت ساخت یک سیستم جایگزین با امنیت بالاتر انتخاب شده اند. همچنین نسخه فعلی این سیستم، یک پهپاد هشت پره یا اکتوکوپتر به نام پنجه می باشد که توسط شرکت فلای ۴ فیوچر در جمهوری چک تولید شده است.

زمانی که یک پهپاد دشمن قصد نزدیک شدن دارد، تشخیص داده می‌شود، در این حال پهپاد پنجه یک به طور خودکار از زمین بلند شده، به طرف چهباد دشمن می رود و در قسمت بالای آن پهپاد قرار می گیرد. پس از آن به پرتاب یک ردیف از طناب‌های آویزان می پردازد که در دو بوم تاشو در بخش پایینی این پهباد قرار گرفته اند. سپس ملخ‌های پهپاد دشمن در آن طناب‌ها که همچون تور می باشند، اسیر می شوند. با توجه به اینکه این طناب‌ها همچنان به پهپاد پنجه یک وصل می باشند، بنابراین پهپاد اسیر تا موقعی که به زمین برسد در قسمت پایین چهباد پنجه یک متصل می باشد و در نتیجه سقوط نمی‌کند.

خوب است بدانید که این سیستم به تازگی با کمک سازمان زندان‌های چک به صورت موفقیت آمیزی در جمهوری چک مورد تست قرار گرفته است، پرا که احتمالا یکی از استفاده های این تکنولوژی جدید مانع از کاربرد پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین جهت قاچاق و ورود کالاها و مواد گوناگون به داخل یا خارج از زندان می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.