تولید هیدروژن از زباله به عنوان سوخت پاک

به گزارش فصل نیوز به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، محققان از دولت بودجه دریافت کرده و مشغول همکاری با شرکت «پاورهاوس انرژی پی ال سی» هستند تا هیدروژن را برای مصرف به عنوان یک سوخت پاک بازیافت کنند. شرکت انگلیسی مذکور در حوزه فراوری زباله های غیرقابل بازیافت فعالیت می کند.

طبق قرارداد مذکور با تکیه بر تجربه «پاورهاوس انرژی» در حوزه فراوری سوخت و تحقیقات تیم کشمیری در دینامیک مایعات و تحلیل ترموشیمیایی ، یک روش ارزان قیمت جداسازی هیدروژن ابداع می شود.

فناوری جدید به عنوان دستاوردی در فراوری گرمایشی پیشرفته معرفی شده که می تواند هیدروژن را در زباله های غیرقابل بازیافت حیا کند.

پل امت مدیر ارشد عملیاتی و مدیر ارشد اجرایی در پاورهاوس انرژی در این باره می گوید: چنین ابداعی پتانسیل غلبه بر هزینه های کلان که عامل بازدارنده مهمی برای استخراج هیدروژن از Syngas(گاز سنتزی) است را دارد. Syngas ترکیبی هیدروژن محور است که می توان از آن به عنوان سوخت در فناوری های نسل جدید حرارتی استفاده کرد.

شیوه پیشنهادی برای جداسازی هیدروژن پتانسیل کاهش هزینه های پروژه تا ۱۷.۵ درصد یا بیش از ۴۰۰ میلیون پوند را برای ۵۹ واحد دارد.

به گفته کشمیری تولید انرژی پاک از هیدروژن نقش مهمی در اجلاس تغییرات آب و هواییCOP۲۷ دارد که در شرم الشیخ برگزار می شود. تولید و ذخیره هیدروژن با کربن اندک یکی از موضوعات کلیدی در اجلاسCOP۲۷ است.

چنانچه این تحقیق موفقیت آمیز باشد، کمک بزرگی به اهداف انگلیس برای کاهش انتشار گازهای گلخانه می کند و از سوی دیگر در مقایسه با روش های فعلی احیای هیدروژن، هزینه ها را کاهش می دهد.

فناوری جدید علاوه بر آنکه حافظ محیط زیست تر و ارزان تر است، یک دارایی مهم به حساب می آید که به تامین انرژی این کشور کمک می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.