تغییر جالب هنر مردانه به زنانه

به گزارش فصل نیوز
تاکنون فکر کرده‌اید که هنر بافت از چه دنیای پر رمز و رازی آمده است؟!علاوه بر همه‌ی فوت و فن‌های ساده ، دانه‌های ریز ، پیچ یا حلقه ، حقایق جالبی در مورد بافت و بافتنی وجود دارد که شاید تا به حال خبر نداشتید . در ادامه‌ی مطالب برخی حقایق را از تحقیقات خبرنگار فصل‌نیوز می‌شنویم.
بافتنی به رسم امروزی از قلاب‌بافی قدیمی تر و از بافت تار و پود پارچه‌ای جدیدتر است اما متاسفانه به دلیل اینکه بافته‌ها در گذر زمان به راحتی از بین می‌روند ، تعیین قدمت این هنر برای باستان‌شناسان امری دشوار است.
در پی تحقیقات انجام شده به نظر می‌رسد که خاستگاه این هنر خاورمیانه بوده است و پس از جنگ‌های صلیبی به غرب برده شده است.
اما حقایق جالبی که در مورد بافت و بافتنی یافت شده این است که در ابتدا هنر بافت کاملا مردانه بوده است که ورود بانوان به آن ممنوع بود . این تغییر برای جامعه جذابیتی دارد . هنر امروزی که حال کاملا زنانه است ، روزی مختص به مردان بوده.
به دنبال تحقیقات انجام شده ، نخستین کتاب راهنمای بافتنی که در سال ۱۶۱۱ منتشر شد ، شامل ۱۲۶ صفحه طرح و الگو برای بافتنی بود اما قضیه‌ی جالب تحقیقات این است که بسیاری از طرح‌های پیچیده و دشوار این کتاب بصورت دستی کشیده و رنگ آمیزی شده بود. در اسلاید دوم پست می‌توانید اولین کتاب راهنمای بافتنی را مشاهده کنید.
گزارش : ساناز خانی

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.