به نام اروپا به کام ایران!

زمستان سخت اروپا سر از ایران درآورد

به گزارش فصل‌خبر، در روزهایی که مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و بانک‌ها به بهانه برودت هوا و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی تعطیل می‌شوند، چندی پیش دولت‌مردان ایرانی وعده زمستان سخت در اروپا را داده بودند. چرا که روسیه، بزرگترین تامین‌کننده گاز طبیعی اروپا، در تلافی تحریم‌های اروپا در واکنش به تنش‌ها با اوکراین، عرضه انرژی را کاهش داده بود

مدتی است که اخبار زمستان سخت و کمبود هیزم برای گرم‌کردن خانه‌ها در اروپا در رسانه‌های داخلی دست به دست می‌شود. چندی قبل در یکی از راهپیمای‌های شهر یزد، بنری کنایه‌آمیز با عنوان محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زمستان سخت اروپا نصب شده بود!

آن‌گونه که سی‌ان‌ان نقل می‌کند، تأسیسات ذخیره‌سازی گاز اتحادیه اروپا نزدیک به پر شدن‌ است، تانکرهای حامل گاز طبیعی مایع (LNG) در بنادر صف کشیده‌اند و قادر به تخلیه محموله‌های خود نیستند و قیمت‌ها در حال کاهش است.

 

مخازن گازی اروپا به حدی پر شده است که قیمت حامل‌های انرژی در این قاره روند کاهشی به خود گرفته است تا پایانی بر فرضیه زمستان سخت اروپا باشد!

هوای معتدل، به کمک اروپا آمد

معاون تحقیقات گاز و LNG در وود مکنزی، می‌گوید آب و هوای معتدل عجیب در این فصل تا حد زیادی دلیل تغییر چشمگیر اقبال است. او در گفتگو با سی‌ان‌ان گفت: «در کشورهایی مانند ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، دما و مصرف گاز نزدیک به سطح اگوست و اوایل سپتامبر (شهریور و مهر) هستیم». او افزود: «حتی در کشورهای شمال اروپا، بریتانیا و آلمان مصرف بسیار کمتر از میانگین آن در این زمان از سال است.»

حال به نظر می‌رسد زمستان سخت سر از ایران درآورد و تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، ادراجات و حتی تعطیلی عابربانک‌ها گواه برا این جمله است!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.