برطرف شدن احتیاجات صنعتی کشور با استفاده از شرکت های دانش بنیان

دکتر ملاطاهری، مدیر آموزش، فناوری و پژوهش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بیان کرد که کشور باید از توانایی ها و مهارت های شرکت‌ها و سازمان های دانش بنیان استفاده کند تا قادر باشد احتیاجات صنعتی کشور را برطرف کند.

به علاوه دکتر ملاطاهری هنگام مشاهده قابلیت های علمی دانشگاه صنعتی سهند و بررسی کارکرد آنها بیان کرد که سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران می بایست در این راستا از توانایی ها و مهارت های دانشگاه که برای صنعت و معدن کشور مورد نیاز است، استفاده کرده که در این راستا دانشگاه باید طبق آن نیازها، پیشنهادات خود را بیان کند که در نتیجه منجر به برطرف شدن مشکل و رفع احتیاجات کشور خواهد شد.

همچنین مدیر آموزش، فناوری و پژوهش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با تاکید بر برنامه‌ اصلی بیان کرد که کشور باید از قابلیت های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان موجود در این دانشگاه‌ها به صورت بهینه استفاده کند و علاوه بر آن نیز این همکاری‌ها را جهت برطرف شدن مسائل و احتیاجات صنعتی در قسمت صنعت و معدن کشور افزایش دهد.

از سوی دیگر سرپرست دانشگاه صنعتی سهند یعنی اسماعیل فاتحی فر نیز بیان کرد که دانشگاه با یکی از شرکت های وابسته به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی توافق کرده که در راستای این توافق با در نظر گرفتن قابلیت ها و افراد متخصص موجود در حوزه مجازی و حوزه دانشکده‌های تخصصی در مورد صنایع معدنی، قرار شده تا آموزش نیروهای انسانی این شرکت با کمک دانشگاه صورت بگیرد. با این کار هم موجب افزایش مهارت های شغلی و علمی افراد شده و هم جهت بهبود صنعت کشور گام های تاثیر گذاری برداشته خواهد شد که حائز اهمیت می باشد.

4 نظرات
  1. سهیل می گوید

    واقعا پیشرفت در این زمینه می تونه برای کشور فواید زیادی داشته باشه.

  2. امیر می گوید

    اگر واقعا احتیاجات صنعتی کشور از این راه برطرف بشه خیلی خوبه به خودمون متکی باشیم خیلی بهتره تا به کشور های دیگه متکی باشیم

  3. سحر می گوید

    خدا رو شکر از نظر صنعتی پیشرفت خوبی داریم و این شرکت های دانش بنیان رشد عالی دارن اما آیا تاثیری روی اقتصاد گذاشته؟ ما هرچی پیشرفت بیشتری پیدا میکنیم از نظر اقتصادی داریم پس رفت میکنیم بجای تاثیر مثبت تاثیر منفی داره البته روی جیب حضرات تاثیر کاملا مثبتی داشته روی جامعه منفی بوده

  4. محمد می گوید

    عالی و کاربردی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.