با اهمیت ترین علت خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ حاد

پژوهشگران آمریکایی ثابت کرده‌اند که میزان تستوسترون پایین در مردان باعث افزایش بستری‌شدن در بیمارستان به علت عفونت کووید۱۹ می‌باشد.

پژوهش ‌جدیدی که توسط پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن انجام شده، بیانگر این است که، از میان مردانی که دچار بیماری کووید۱۹ شده اند، آن هایی که میزان تستوسترون پایینی دارند، در مقایسه با مردانی که میزان طبیعی این هورمون را دارند، شدت بیماری بیشتر می باشد.

این گروه پژوهشگران، اطلاعات ۷۲۳ مرد مبتلا قطعی به بیماری کووید۱۹، را ارزیابی و بررسی کردند. آمارها بیانگر این بود که در بیماری کووید ۱۹ هم همانند بیماری های دیابت، قلبی و مزمن ریوی، میزان کم تستوسترون در مردان، علتی خطرناک و مستقل برای بستری شدن این افراد در بیمارستان به شمار می رود.

پژوهشگران عنوان کردند که مردانی که دارای میزان تستوسترون پایینی می باشند و دچار بیماری کووید۱۹ شده اند، به میزان ۲٫۴ برابر بیشتر از مردانی که میزان هورمون آن ها در استاندارد می باشد، احتیاج به بستری شدن در بیمارستان دارند.

این نتایج، حاکی از آن است که چنانچه مردان دارای تستوسترون کم تر از حد استاندارد را درمان کنند، به احتمال زیاد در برابر بیماری ‌های شدید محافظت شده و ممکن است با ابتلا به کووید۱۹ دیگر در بیمارستان بستری نشوند.

محققین بیان کردند که بستری شدن در بیمارستان به علت دچار شدن به بیماری کووید۱۹ هنوز یک معضل به شمار می رود چراکه این ویروس باز هم در حال تکامل به گونه های جدیدی می باشد و در حال گسترش می باشد.

مقدار تستوسترون پایین، شرایط بسیار متداولی می باشد که میزان یک سوم مردان بالای ۳۰ سال دچار آن هستند. همانگونه که سیناپرس گزارش کرده است، تحقیق ما در مورد این موضوع اهمیت بالایی دارد، چرا که می‌تواند منجر به کاهش بستری شدن در بیمارستان شود.

خوب است بدانید که مردانی که میزان تستوسترون کمی دارند، دچار مشکلاتی چون اختلال عملکرد جنسی، افسردگی، تحریک پذیری، مشکل در تمرکز و حافظه، خستگی و از دست دادن قدرت عضلانی می شوند. زمانی که کیفیت زندگی یک مرد کاهش می یابد، اصولا با درمان جایگزینی تستوسترون، معالجه می شود. ولی در کل، هنگامی که نشانه های بیماری، خفیف می باشند، پزشکان و بیماران شاید در درمان دچار تردید شوند.

چنانچه درمان این بیماری انجام شود، ممکن است موجب است باعث ابتلا به سرطان پروستات و بیماری قلبی شود. سرطان پروستات در مردان با سن بالا رایج می باشد و بیشتر به خاطر هورمون تستوسترون اتفاق می افتد.

پژوهشگران در ادامه گفتند که پژوهش آنان بیانگر این است که ارزیابی میزان تستوسترون، به خصوص برای افرادی که میزان تستوسترون کمی دارند، باید انجام مراقبت‌ های فردی در آن ها صورت بگیرد. همانطور که سیناپرس گزارش کرده است، چنانچه بیمار در معرض ریسک بالای اختلالات قلبی عروقی باشد، پزشک معالج باید بیمار را با بدی ها و خوبی های درمان جایگزینی هورمونی آشنا کند که در این میان کم شدن ریسک بستری شدن در بیمارستان به علت ابتلا به بیماری کووید۱۹ جز خوبی ها و مزایای این درمان می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.