ایستگاه فضایی پس از ترک روسیه با چه چالش هایی روبرو شد

همانطور که مدیر برنامه فضایی روسیه اخطار داده است بعد از خروج این کشور در تاریخ ۲۰۲۴ میلادی، آزمایشگاه ایستگاه فضایی بین المللی با چالش ها مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.

رئیس سازمان فضایی روسیه یعنی یوری بوریسف مدتی پیش بیان کرد که این کشور قصد دارد تا در ۲۰۲۴ میلادی از ایستگاه فضایی بین المللی خارج شود. بر اساس اطلاعیه ای که راسکاموس یعنی سازمان فضایی روسیه به بیرون درز کرده است، رئیس سازمان فضایی روسیه اعلام کرده که مشکلات فنی بسیاری در ایستگاه فضایی بین المللی به وجود بیاید که به علت سخت افزارهای قدیمی موجود در این ایستگاه می باشد.

رئیس سازمان فضایی روسیه در قسمتی از این اطلاعیه بیان کرده است که تاریخ پایان مشارکت های روسیه در پروژه ایستگاه فضایی بین المللی از سال۲۰۲۴ میلادی نیست، لیکن پس از آن می باشد. در این حین همانگونه که مهندسین و متخصصین بیان کرده اند، تصور می شود که بعد از تاریخ ۲۰۲۴ میلادی مشکلات بسیاری به وجود بیاید که از میان آن ها می توان به عملکردهایی اشاره کرد به علت کار نکردن تجهیزات گوناگون در قسمت های مختلف ایستگاه فضایی بین المللی با ایرادات اساسی مواجه خواهند شد.

همچنین بوریسف اعلام کرده بود که این کشور می تواند تا اواسط ۲۰۲۴ میلادی یعنی تا مهلت اتمام تعهد روسیه در ایستگاه فضایی بین المللی حضور داشه باشد.

اما برخلاف نظر روسیه در این باره ناسا چشم انداز طولانی تری برای این ایستگاه فضایی در نظر دارد. ناسل اعلام کرده است که این آزمایشگاه فضایی با توجه به چالش‌هایی که با آن روبرو است اما همچنان در دهه ۲۰۳۰ میلادی نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.