ایجاد پنج هزار فرصت شغلی در بخش خانگی آذربایجان شرقی

حسین فتحی روز شنبه با اشاره به اینکه سهم تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال جاری ۱۲۷ میلیارد تومان می باشد، گفت: تمام آن جذب شده و ۹۰ درصد تسهیلات به متقاضیان معرفی شده توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

وی با اشاره به عملکرد و اقدامات قرارگاه رصد و پایش اشتغال استان اظهار کرد: اطلاعات بیش از ۵۰ هزار نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است و از اقدامات مهم این قرارگاه بررسی و راستی آزمایی و پایش اشتغال در استان است .

فتحی با اشاره به تعهدات ۱۳ دستگاه متولی در حوزه اشتغال نقش آفرینی، گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال زایی این دستگاه هاست که اکثر طرح ها توسط دستگاه‌های اجرایی به بانک های عامل معرفی شده و در مرحله پرداخت تسهیلات هستند.

دبیر کارگروه اشتغال استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: عملکرد برخی از بانک های عامل در این زمینه رضایت بخش بوده و به سرعت تسهیلات را پرداخت می کنند و برخی از بانک‌ها تاکنون تمایلی برای پرداخت این تسهیلات نداشته اند .

وی با اشاره به اینکه به ازای هر ۱۵۰ میلیون تومان یک فرصت شغلی ایجاد می شود، گفت: اگر تمامی تسهیلات یاد شده دستگاه ها پرداخت شود در حوزه خود اشتغالی و توسعه و تکمیل طرح های اشتغال زا بیش از ۱۷ هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.

در ۱۰ ماهه سال جاری ۴۸ هزار و ۵۸۳ فرصت شغلی در استان آذربایجان شرقی ایجاد شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.