اورمیه دیار تورکان است

در زمان خلافت حضرت عمر دو زن مدعی مادری طفلی شدند علی(ع) آن دو زن را احضار و راجع به ادعای هر كدامشان توضیحاتی خواست هردو بر سر ادعای خود راسخ بودند پس، حضرت دستور داد ارّه ای را بیاورند و گفت:«می خواهم این طفل را به دو نیم كنم و سهم هر مادر را به خودش بدهم.» یكی از آنها ساكت ایستاده بود دیگری با شنیدن این حرف گفت:« یا ابالحسن چه می كنید؟ اگر چاره ای جز نصف كردن طفل نیست، من سهم خود را به آن زن بخشیدم و دیگر ادعائی ندارم.» حضرت علی(ع) خطاب به وی فرمود: « این طفل فرزند توست، چون اگر فرزند او بود دلش به حال این طفل می سوخت و اعتراض می كرد.» زن دیگر به دروغ خود اعتراف كرد و طفل به مادر واقعیش رسید. این حكایت دقیق فعلی مابین توركان آذربایجان و میهمانان مهاجر محترم مدعی در آذربایجان غربی است این استان سالهاست با مشگلات توسعه ای، زیست محیطی، امنیتی، زیرساختی، دست و پنجه نرم میكند نمایندگان مجلس، شوراهای اسلامی، علماء، فعالان اجتماعی و رسانه های یک طرف كم و بیش در دغدغه این استان میسوزند و هزینه می دهند و منتسبین طرف دیگر تنها و تنها به فكر ایجاد جای پای بیشتر و كسب سهم بهتر و برتر از موجودیها بدون ذره ای دغدغه از چیزهائی است كه نابود میشود و شاید مصلحت را در این میبینند كه با نابودی بیشتر صاحبان اصلی سهم مانده خود را به اینها واگذار كنند و بروند و این تفاوت تعامل و عملكرد در تمامی موفقیت و شكست، شادی ها و غمهای استان بروز و ظهور دارد”
– آیا یک مورد ناراحتی و اعتراض به خشكیدن دریاچه از مدعیان دیده اید؟ اما دهها مورد از اعتراض آنها نسبت به لوایح انتقال آب و احیاء را حتی از نمایندگانشان مثل”حبیب زاده بوكان، محمودزاده مهاباد، قاسمی پور مریوان، حسین پورسردشت، رضازاده سلماس”در همین هفته شاهد بوده ایم.
– آیا ناراحتی و اعتراض به ناامنی ناشی از وجود گروههای ترور و قاچاق در مرزها كه معمولا هفتگی به شهادت نیروهای انتظامی و مرزبانی منجر میشود را مشاهده كرده اید؟
– آیا حساسیت و اعترضی به عدم توسعه و نبود زیرساختها مشاهده نموده اید؟
اما اعتراض به برگشت نامهای اصیل جغرافیائی وتلاش در معرفی شهرهای استان بنامهای جعلی، تلاش در توسعه و عادی سازی قاچاق با اقلیمک عراق را خیلی دیده ایم.
همه اینها بیانگر یک واقعیت است وآن اینكه آذربایجان غربی و اورمیه خاک آذربایجان و متعلق به مادر واقعی ” توركها ” بوده و خواهد بود و بقیه مدعیان مهاجران عزیزی هستند كه مورد میهمان نوازی ذاتی توركها قرارداشته ودارند و خواهند داشت.
فعال توسعه و فرزند آذربایجان- نیكبخت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.