امیر عبداللهیان: دریچه مذاکرات برجام همچنان «باز» است

اسپوتنیک نوشت همزمان با ورود وزیر خارجه کشورمان به فرودگاه مسکو بامداد چهارشنبه، امیر عبداللهیان در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های خبرنگاران درباره مناسبات دو کشور پاسخ داد.

به نوشته اسپوتنیک، وزیر امور خارجه ایران همکاری دفاعی ایران و روسیه را یکی از موضوعات مشترک فیمابین و در دستور کار گفت‌وگوهای دو کشور اعلام کرد و افزود «همکاری ما ضد هیچ کشوری نخواهد بود.»

اسپوتنیک در ادامه به پاسخ وزیر خارجه کشورمان درباره سرنوشت پرونده توافقنامه هسته‌ای میان ایران و غرب اشاره کرد و به نقل از وی نوشت «دریچه گفت‌وگو کماکان باز است و یکی از موضوعات گفت‌وگو با لاوروف مسئله برجام و بازگشت طرف‌ها به تعهدتشان می‌باشد.

امیر عبداللهیان در جمع خبرنگاران افزود «ارزیابی ما از مناسبات دو کشور به ویژه در یک سال و نیم گذشته، ارزیابی کاملاً مثبتی است. حجم تبادل تجاری ما در یک و نیم سال گذشته به بیش از ۳.۵ برابر افزایش پیدا کرده است.»

وی ادامه داد: «پرونده‌های متنوع روابط دو کشور در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، سیاسی، فرهنگی و گردشگری، امنیتی و دفاعی کاملاً فعال شده و دو طرف در همه این بخش‌ها از پیشرفت مناسبات در راستای منافع دو ملت و دو کشور ابراز رضایت داریم.»

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که دقایقی پیش و در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه وارد مسکو شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.