امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر صربستان دیدار و گفتگو کرد

وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار و گفتگو با مقامات صربستان در بلگراد به سر می‌برد صبح امروز (دوشنبه) با نخست وزیر صربستان دیدار و گفتگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که برای دیدار و گفتگو با مقامات صربستان در بلگراد به سر می‌برد صبح امروز (دوشنبه) با آنا برنابیچ نخست وزیر صربستان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به دیدار و گفتگوی رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بر ضرورت اجرایی کردن توافقات انجام شده در سطح رؤسای جمهور تاکید و آمادگی کشورمان برای انجام اقدامات متناسب در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان همچنین با ابلاغ سلام معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان به نخست وزیر صربستان، ابراز امیدواری کرد ارتقای همکاری‌های فی‌مابین در چارچوب نقشه راه همکاری‌های دو کشور، زمینه لازم برای توسعه مناسبات فی‌مابین را فراهم سازد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام آمادگی رئیس طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور برای برگزاری شانزدهمین دور کمیسیون در تهران، ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن ساز و کارهای لازم در چارچوب این دور از کمیسیون مشترک زمینه ارتقای مناسبات در ابعاد مختلف با سرعت بیشتری در آینده و در مسیر منافع دو کشور به پیش رود.

موضوعات مرتبط با همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های فرهنگی، دیپلماسی پارلمانی، گردشگری، علمی و کشاورزی از دیگر محورهای مطرح شده از سوی امیرعبداللهیان در این دیدار بود.

آنا برنابیچ نخست وزیر صربستان نیز در این دیدار با اشاره به ٨۵ امین سالگرد روابط دو کشور در سال‌جاری، بر لزوم برداشتن گام‌های متناسب با ظرفیت‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف روابط تاکید کرد.

نخست وزیر صربستان حوزه همکاری‌های علمی- دانشگاهی، کشاورزی و انرژی را از زمینه‌های آماده برای ارتقای همکاری‌های دو کشور دانست و آمادگی دولت صربستان برای ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های گفته شده را مورد تاکید قرار داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.