امروز در شورا

 

 

پرویز هادی: در پارک‌های جدید امکانات ورزشی احداث می‌شود

پرویز هادی در خصوص ارتقا فرهنگ فعالیت بدنی و ورزش همگانی ، افزایش سرانه ورزشی و افزایش نشاط اجتماعی در پارک‌های شهر بیان کرد: پارک ها فضایی هستند که خانواده‌ها می توانند از امکانات ورزشی استفاده کنند. هادی خبر داد : در پارک های جدید امکانات ورزشی احداث خواهد شد که در کلانشهر های دیگر این اتفاق افتاده است.

صادقی طی صحبت‌های هادی گفت: طراحی فضای سبز و پارک ها موضوع مهمی می باشد و در بعضی از شهر ها اداره ای برای این موضوع اختصاص داده اند اما در تبریز در مورد این موضوع سیما منظر دخالتی ندارد بلکه عمران جای آن را گرفته است. قابل اهمیت است که سیما منظر چه پارک های موجود و چه پارک های تازه احداث امکان رسیدگی داشته باشد

زعفرانچیلر بیان کرد: تربیت بدنی ۲۸ ورزش را پیشنهاد کرده اند و این ورزش‌ها قابل اجرا می‌باشد . این ورزش ها هزینه های خاصی ندارد و می توانیم در پارک ها ایجاد کنیم.

 

 

یاسین بجانی: شهر ما بایک معضل ترافیک مواجه است

بجانی در رابطه با موضوع ترافیک بیان کرد:شهر ما بایک معضل ترافیک مواجه است که این حاصل مدیریت غلط در سال های قبل است و همچنین نبود طرح جامع ترافیک است که از شهردار درخواست کرده‌ایم تا این مسئله حل شود.

بجانی گفت: پروژه های نیمه تمام را شهردار محترم به صورت جهادی حل کردند ، مدیران و مسئولین سازمان های دیگر نیز به صورت جهادی تلاش کنند تا باعث آبادی شهر شوند . طرح جامع اهر ، بحث کمربند جنوبی پیامبر اعظم به اذرشهر است و طرح آبدار کردن مهرانه رود طرح تبادل دیزل آباد به آزاد راه پیامبر اعظم و تبادل ارس مناطق حاشیه نشینی لزوم دارد تدابیری اتخاص شود .

 

 

در بحث حمایت از نوسازی ناوگان تاکسی توانستیم ۴ هزار دستگاه تامین منابع انجام دهیم

شهردار تبریز بیان کرد:در بحث حمایت از نوسازی ناوگان تاکسی توانستیم ۴ هزار دستگاه تامین منابع انجام دهیم و بر اساس ثبت نام های صورت گرفته در سامانه ، باز هم تامین منابع خواهیم کرد و از صندوق محیط زیست هم کمک مالی گرفته ایم.امیدواریم این سیاست ادامه پیدا کند و برای سال بعد مقدار بیشتری بتوانیم نوسازی انجام دهیم.

شهردار گفت: رانندگان تاکسی از نظر مالی نیازمند حمایت هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.او خبر داد: در بحث معاینه فنی قرار است بر ناوگان تاکسی رایگان صورت گیرد، امید میرود تا پایان سال این کار انجام شود.

شهردار در خصوص ظرفیت تاکسی‌های برقی بیان کرد: در بحث ظرفیت تاکسی های برقی بصورت جدی پیگیر موضوع در مصوبه دولتی هستیم در نوبت هیئت دولت برای بررسی مصوبه قرار گرفته ایم.

 

 

وضعیت نامناسب اتوبوس‌های تبریز

جبار علی ذاکری ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی بیان کرد : شورای شهر و متولیان شهر در منطقه شمالغرب باید یک برنامه بلند مدت تدوین کنند که در شان تبریز باشد. شهر ما به دلیل اینکه در چند سال گذشته مهاجر فرست بوده و در مقایسه با کلانشهر های دیگر یا تصمیماتی که در اطراف تبریز است ، برنامه هایی برای رشد آنها انجام شده و تبریز از این رشد دور مانده است . او بیان کرد : ترافیک تبریز از جمله مشکلات اساسی شهر تبریز است که باید سال های قبل به این مسئله رسیدگی می‌شد که این مسئله باعث آلودگی هوا می باشد . علی ذامری خبر داد : هماهنگی هایی که برای نوسازی تاکسیرانی قرار گرفته است جای تقدیر است و فاصله‌ی اتوبوس های تبریز با شهر های دیگر زیاد است و انتظار است این خلا جبران شود.

ساختمان‌های فرسوده معضل شهر هستند

جبار علی ذاکری معاون هماهنگی امور عمرانی استان آذربایجان شرقی بیان کرد : در خصوص بودجه ریزی، رایزنی های نمایندگان اثر گذار است . ساختمان های فرسوده ، مشکل و معضل شهر هستند که اقدامات قانونی و توافقاتی با میراث فرهنگی انجام شده است . او افزود : در مورد بافت تاریخی چهار جلسه متمرکز حتی با حضور وزیر در خصوص رسیدن به یک تفاهم مشترک برای شهر تبریز است تقریبا ۷۵ درصد به توافق اولیه رسیده ایم و قسمت رکودی بافت تاریخی شهر را از این وضعیت خارج می‌کنیم.

 

 

۲۰ میلیون نفر سالانه به سرطان مبتلا می‌شوند

دبیری در جلسه‌ی علنی شورا در رابطه با موضوع سرطان بیان کرد : ۱۵ بهمن روز جهانی سرطان است و هدف از برگزاری این هفته این است که ما بیشتر سرطان و را‌ه‌های پیشگیری از آن را بشناسیم ، سرطان درمان دارد اما ممکن است اگر جدی نگرفته شود باعث مرگ شود . دبیری بیان کرد : ۲۰ میلیون نفر سالانه به سرطان مبتلا می‌شوند .
بیشترین سرطان‌هایی که امکان ابتلا شدن به آن ها بالاست : به ترتیب سرطان سینه، سرطان ریه، سرطان روده بزرگ، سرطان پروستاد، سرطان معده، سرطان کبد، سرطان مری، سرطان دهانه رحم، سرطان تیروئید و مثانه است.
دبیری افزود : سرطان عاملی از رشد بدون کنترل و گسترش سلول های غیر طبیعی است و عوامل بیرونی در ایجاد آن موثر اند. او اظهار کرد : حدود ۱/۳ مرگ های سرطان به دلیل چاقی و تغدیه نامناسب است. از هر ۱۰ عدد از سرطان ۴ عدد آن قابل پیشگیری است و عوامل مهم ایجاد سرطان سیگار، الکل، چاقی، فعالیت کم و رژیم غدایی نامناسب است. دبیری خبر داد : در ایران سالانه حدود ۱۳۱ هزار نفر ناشی از سرطان می‌میرند.  در آذربایجان‌شرقی سرطان ریه در مردان و سرطان معده در زنان استان شایع ترین نوع سرطان است. برای اینکه از سرطان دور بمانیم باید به سمت نکشیدن سیگار، کنترل وزن و فعالیت فیزیکی مناسب و رژیم غذایی مناسب داشته باشیم و از تست های غلبالگری توسعه شده استفاده کنیم. در خانم ها ماموگرافی سالانه بعد از ۴۰ سالگی توسعه می‌شود. از سن ۲۰ سالی به بالا نیز برای معاینه مراجعه کنند.
دبیری توصیه کرد : توصیه می‌شود که حتما شب ها ۷ ساعت بخوابیم خواب ناکافی میل به خوردن شیرینیجات را زیاد می‌کند و ساختار دفاعی بدن را ضعیف میکند. نباید بی توجه به سلامتی خود باشیم. اگر در اقوام نزدیک فردی دارای سرطان است خودمان نیز تحت نظر پزشک قرار بگیریم.
سرطان سینه، سرطان دهانه رحم، سرطان پروستات، سرطان لنفوم هوچکین، سرطان تیروئید و سرطان پوستی ملاتونا از جمله سرطان هایی هستند که قابل درمان‌اند.
دبیری در آخر بیان کرد : قابل ذکر است که انجمن خیریه پژواک با بیش از ۳۲۰۰ هزار نفر از بیماران نیازمند و مبتلا به سرطان و حمایت می‌کند. این خیریه اقدام به خدمات دهی درمانی، برنامه های آموزشی پیشگیری و خدمات حمایتی می‌کنند.

 

 

آرامستان‌ها قطعه ی مفاخر باشد نه صدیقی

هیچکس نمی‌تواند بگوید من صدیق از دنیا می‌روم ، ما ارزش صدیق بودن را پایین آوردیم ، از شهردار خواهشمند پیش فروش قبرهای صدیقی را متوقف کند.

 

رسول برگی رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به زلزله‌ی شب گذشته خوی اظهار کرد : باید وارد عرصه‌ی کمک‌رسانی شویم و خوی را فراموش نکنیم . شهردار تبریز نیز اقدامات مورد نیاز را انجام داده است و ارسال نیرو ها به خوی را انجام داده است ، در صورت نیاز این اقدامات تداوم خواهد یافت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.