امروز در شورا

زبان مادری یکی از ظرفیت های فرهنگی و میراث فرهنگی برای انسان است

زعفرانچیلر در خصوص زبان مادری بیان کرد : زبان مادری یکی از ظرفیت های فرهنگی و میراث فرهنگی برای انسان می باشد. متاسفانه دو گروه موافقان متعصب به زبان مادری و مخالفان انحصار طلب به زبان ترکی باعث شده‌است که زبان مادری تبدیل به موج امنیتی و سیاسی شود و زبان فرهنگی را به چالش تبدیل کرده است . اگر این روند ادامه پیدا کند این زبان به مرور زمان از بین خواهد رفت . اگر بتوانیم همزمان با دوم اسفند ماه که روز زبان مادری می باشد همایشی برگزار کنیم می توانیم این مسأله را در فضای فرهنگی مطرح کنیم.

امروز در شورا

شهردار تبریز خبر داد در مورد وضعیت پروژه‌ی مقبره الشعرا خبر داد : در تلاش هستیم تا نهم اردیبهشت سال آینده پروژه مقبره الشعرا را تکمیل کنیم.

 

امروز در شورا

گزارش عملکرد و فعالیت فاز ۳ خط یک مترو

یعقوب وحیدکیا ، سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی در خصوص عملکرد و فعالیت سازمان حمل و نقل ریلی گزارش داد: رفع نواقص فاز ۳ خط یک مترو ، روز شمار برای یک خط مترو فاز ۳ ، ترمیم محل سانحه و اصلاح خط واداری ، فعالسازی عملیات نصب تجهیزات ویژه و ناویژه باقیمانده ، تکمیل و افتتاح ایستگاه‌های ۱۴ و ۱۵ فاز ۳ ، بهره برداری تولیه از پروژه‌ی لاله ، برگزاری جلسات مکاتبات با مجموعه‌های دانش بنیان کشور جهت تکمیل سیگنالینگ خط ۱ با بهره گیری از دانش بومی ، پیگیری رفع مسائل حقوقی و قراردادی پروژه‌ها انجام شده است.

 

 

برگی ، رئیس شورای‌شهر تبریز :
نام ایستگاه سالار ش.ه.ی.د.ا.ن را سالار ملی کردیم ، این نه خدمت به ستارخان و نه به باقرخان است و همچنین سه راه شهید محققی را که خلبان فداکار بود ، به میدان کهن نام‌گذاری کردند ، این کار بازی با الفاظ است.

 

 

 

غفوری ، زعفرانچیلر و باغبان به عنوان نمایندگان شورای شهر در تیم کارشناسی تهیه‌ی نقشه‌ی راه تکمیل باغ موزه دفاع مقدس انتخاب شدند. همچنین حکیمه غفوری به عنوان ناظر جهت شرکت در جلسات شورای سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری تبریز انتخاب شد.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.