افت و فقدان گروهی از ویتامین‌ها دلیل اصلی خواب رفتن دست و پا در بدن

چنانچه گروهی از ویتامین ها و مواد معدنی در بدن شما کاهش بیابد و یا وجود نداشته باشد می‌تواند موجب به خواب رفتن دست و پای شما شوند.

همانطور که گفتیم فقدان برخی ویتامین‌ها در بدن باعث خواب رفتن دست و پاها یا به عبارتی دیگر موجب گز گز و سوزن سوزن شدن دست ها و پاها و اندام های بدن می‌شود.

خواب رفتن دست و پا یا به نام علمی پارستزی موقت می‌باشد. این اتفاق اگر موقت باشد رایج بوده و بیشتر اوقات به خاطر فشاری است که بر روی یک عصب وارد شده است. به عنوان مثال درست همچون مواقعی که شخص بر روی بازو خود می‌خوابد و یا برای زمانی طولانی پاهای خود را روی هم قرار می‌دهد، پارستزی موقت اتفاق می‌افتد. همانگونه ک گفتیم این اتفاق موقت است و اگر فشار به وجود آمده برداشته شود، پارستزی نیز ناپدید می‌شود.

فقدان و کم بودن برخی ویتامین‌ها نیز بعضی اوقات موجب می‌شود که دست و پا و اندام ها به خواب بروند. این گروه ویتامین‌ها و مواد معدنی به شرح زیر می‌باشند:

  • فقدان و کم بودن ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک)
  • فقدان و کم بودن ویتامین B12 (اسید پانتوتنیک) عامل ایجاد کم خونی و ایجاد پارستزی در اندام‌های بدن
  • فقدان و کم بودن ویتامین E
  • فقدان و کم بودن کلسیم (هیپوکلسمی)
  • فقدان و کم بودن منیزیم (هیپومنیزیمی)

شما می‌توانید با انجام آزمایش و پی بردن به کمبود هر نوع ویتامین و مواد معدنی در بدن خود، با مشورت پزشک مکمل مورد نیازی را مصرف کنید تا مشکلات ناشی از خواب رفتن دست و پا و اندام‌های شما برطرف شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.