استاندار آذربایجان شرقی: باندهای قاچاق اجازه سامان‌دهی مرز نوردوز را نمی‌دهند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: منافع باندهای قاچاق اجازه سامان‌دهی مرز نوردوز را نمی‌دهد و مسئولان باید در این زمینه مصمم و جدی باشند.
عابدین خرّم پس از بازدید از پایانه مرزی نوردوز افزود: فرآیند حمل‌ونقل باید در فضایی امن و آرام شکل بگیرد و بر این اساس، ایجاد امنیت در پایانه‌های مرزی استان در اولویت است.
وی گفت: وجود دستگاه‌های متعدد تصمیم‌گیر و عدم هماهنگی آنها در مرزها یک معضل اساسی است و لازم است معاونت امور اقتصادی استانداری پایش مستمری از وضعیت مرزها و پایانه‌های مرزی داشته باشد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر انسجام‌بخشی در امور، سامان‌دهی، جداسازی سوخت، روان‌سازی رفت‌وآمد و راه‌اندازی دستگاه ایکس‌ری در اولویت پایانه نوردوز است.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص ایجاد بازارچه مرزی در نوردوز، گفت: نیازهای فوری نوردوز، ایکس‌ری و سامان‌دهی فرآیندهای گمرکی و تسهیل رفت‌وآمدهاست و پس از مدتی که نیازهای اولیه تامین شد، می‌توان به فکر بازارچه هم بود.

خرّم با تأکید بر راه‌اندازی انبارهای مجزا در جلفا و قاپان برای تسهیل در امر ترانزیت، گفت: در استان سیونیک هم به دنبال مذاکراتی هستیم تا فرصت‌های تبادل اقتصادی فراهم شود.

علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز با بیاناینکه ایجاد دالان‌های مجزا برای محموله‌های سوختی و شیمیایی در پایانه نوردوز ضروری است اظهار داشت: با اخذ نظر از دستگاه‌های تخصصی، طرح‌ و نقشه جامع پایانه در حال طراحی و تدوین است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.