ارتباط ریسک خطر سکته مغزی با گروه خونی

طبق یافته های یک بررسی جدید در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند مشخص شده که گروه خونی اشخاص احتمالا با خطر سکته زودرس در افراد ارتباط دارد.

در این ارزیابی صورت‌گرفته از اطلاعات موجود در تحقیقات ژنتیکی با تمرکز بر سکته‌های ایسکمی مغزی در افراد پایین ۶۰ سال کمک گرفته‌شده است.

باید بدانید که سکته ایسکمی مغزی یا انسدادی ناشی از انسداد جریان خون به مغز می باشد. استاد عصب‌شناسی در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند و یکی از متخصصان اصلی این پژوهش یعنی دکتر استیون جی کیتنر بیان کرد که تعداد اشخاص دچار شده به سکته‌های زودرس در حال زیاد شدن است. احتمال فوت این اشخاص از این سکته خطرناک بالا می باشد و کسانی که زنده می مانند به طور قطعی با چندین دهه ناتوانی روبرو می‌شوند. با این وجود تحقیقات کمی در مورد دلیل سکته‌های زودرس وجود دارد.

در این ارزیابی، اطلاعات ۴۸ تحقیق گذشته بر روی سکته‌های ایسکمی در اشخاصی که گروه‌های خونی A, AB, B, O داشتند، تجزیه و تحلیل شدند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که اشخاصی با گروه خونی A، نسبت به گروه‌های خونی دیگر، به میزان ۱۶ درصد بیشتر در معرض ریسک سکته مغزی زودرس قرار دارند و همچنین ریسک سکته مغزی زودرس در اشخاصی با گروه خونی O به میزان ۱۲ درصد کمتر از دیگر گروه‌های خونی می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.