احتمال کمبود باتری در آینده به دلیل نبود گوگرد

با توجه به رویگردانی شرکت‌ها از نفت، نبود گوگرد پسماندی ممکن است بر آینده فناوری سبز اثر منفی بگذارد

بر اساس تحقیقات جدید، کمبود اسید سولفوریک به دلیل افزایش انرژی سبز ممکن است به کمبود باتری منجر شود.

اسید سولفوریک هم‌اکنون به عنوان محصول جانبی پسماندی از عملیات گوگردزدایی نفت خام و گاز طبیعی به دست می‌آید. بیش از ۸۰ درصد عرضه جهانی از این طریق و در قالب گاز دی اکسید گوگرد تامین می‌شود که کاهش باران اسیدی را در پی دارد.

با این حال، با حرکت اقتصاد جهانی به سمت کربن‌زدایی و مقابله با تغییرات آب‌وهوایی، کاهش مصرف سوخت فسیلی در صنایع بر تامین گوگرد اثر منفی می‌گذارد و از میزان آن خواهد کاست.

طنز ماجرا اینجا است که تا سال ۲۰۴۰، تقاضای جهانی برای اسید سولفوریک به‌منظور تولید فناوری سبز، به میزان چشمگیری از «۲۴۶ به ۴۰۰ میلیون تن» افزایش خواهد یافت.

طبق برآورد محققان یونیورسیتی کالج لندن، بسته به سرعت روند کربن‌زدایی، ممکن است سالانه بین ۱۰۰ تا ۳۲۰ میلیون تن-۴۰ تا ۱۳۰ درصد منابع فعلی- کمبود عرضه وجود داشته باشد.

پروفسور مارک مزلین توضیح داد: «کمبود گوگرد پیش از این نیز رخ داده، اما این بار تفاوت در این است که این عنصر دیگر از پسماند صنعت سوخت فسیلی تامین نخواهد شد. پیش‌بینی ما این است که این نوع عرضه ارزان، فراوان و دسترس‌پذیر گوگرد پایان می‌پذیرد و شاید افزایش چشمگیر استخراج مستقیم عنصر گوگرد از معادن پاسخگوی تقاضا شود. روشی که برعکس، ممکن است آلاینده، سمی، مخرب و پرهزینه باشد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.