اجاره خودروی برقی با ۱۰۰ یورو توسط فرانسوی ها

همانگونه که مشخص است با وجود تغییرات آب و هوایی و ایجاد چندین موج گرما، دولت فرانسه طرحی برنامه ریزی کرده که طی آن شهروندان قادر می باشند تا با پرداخت هزینه ای به صورت ماهیانه به مبلغ ۱۰۰ یورو خودروی برقی برای خود کرایه کنند.

کشور فرانسه قصد دارد یک پلن جهت یارانه خودروی برقی را رونمایی و اجرا کند که به وسیله ی آن شهروندان بتوانند خودرو برقی مورد نظر خود را با هزینه ای معادل ۱۰۰ یورو در ماه کرایه کنند. وزیر بودجه فرانسه یعنی گابریل آتال این برنامه را در پند روز پیشین در یک کانال خبری بیان کرد.

این وزیر بیان کرد که با توجه به این که خودروی برقی برای خیلی از شهروندان کشور فرانسه قیمت و هزینه بالایی دارد، بنابراین با در نظر گرفتن این موضوع دولت در حال ارزیابی و ایجاد روشی می باشد تا به سرعت و اسرع وقت طرح و پلن یارانه خودروی برقی را آغاز کند و به جریان دربیاورد.

با توجه به این برنامه یارانه ای که همانند طرحی است که در کشور آمریکا انجام شده، مردم کشور فرانسه برای خرید خودروهای برقی که قیمت آن ها کمتر از ۴۷ هزار یورو تا ۶ هزار یورو باشد، قادر می باشند تا این مبلغ را از دولت یارانه بگیرند. به علاوه در این بین خریداران قادر می باشند تا از برنامه دیگری نیز بهره ببرند که بر اساس آن در عوض تحویل دادن خودروی بنزینی خود هزینه مورد نظر آن بگیرند. با اجرا این برنامه های انگیزشی در این کشور تنها در ۷ ماه اول سال ۲۰۲۲ میلادی میزان ۱۲ درصد خودروهای به فروش رسیده در کشور فرانسه خودرو های برقی بوده اند.

خوب است بدانید که کشور فرانسه در برنامه کاربرد خودروهای برقی خیلی از کشورهای دیگر نظیر نروژ عقب مانده است. بر اساس آمار سال پیش خودروهای برقی دارای باتری و هیبریدی به میزان دو سوم خودروهای به فروش رسیده در این کشور را شامل

می شوند. باید بدانید که یکی از علت های مهم کاربرد خودروهای برقی در این کشور اسکاندیناوی رهایی از شر مالیات های در نظر گرفته شده برای خودروهای برقی توسط خریداران آن ها می باشد.

وزیر بودجه کشور فرانسه این طرح را در زمان ایجاد گرمای شدید در فرانسه در چندین ماه بیان کرده است. خوب است بدانید که این موج گرمای شدید، اروپا و جهان را با معضلات شدید تغییرات آب وهوایی مواجه کرده است. بعد از ایجاد چندین موج گرما در ماه های ژوئن و جولای، در نخستین روزهای ماه جاری میلادی دمای هوا ۳۶ درجه سانتیگراد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.