اتمام پروژه‌ی راه آهن تبریز / تصویب مجوز واردات خودروهای سنگین

متفکر آزاد، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ی علنی فوق العاده‌ی شورای شهر تبریز با موضوع بررسی مشکلات شهر تبریز حاضر شده و بیان کرد: سفر اول رییس جمهور، خروجی های ارزشمندی داشت. در حوزه دریاچه ارومیه و راه و شهرسازی برخی موضوعاتی بود و پیگیری هایی در این خصوص رخ داده بود.

اتمام پروژه راه آهن تبریز هم از جمله مباحثی بود که سال گذشته پیگری شده و به مرحله پایانی رسیده است.

خط دو متروی تبریز بعد از پیگیری های مداومی که صورت گرفت خوشبختانه به مرحله های پایانی رسیده که با ۴۳۰ میلیون یورو به پایان می رسد.

در خصوص قانون جهش تولید مسکن نیز بهتر است پیگیری های بعد از سفر داشته باشیم و تلاش کنیم در این سفر از حضور وزیر مسکن استفاده کرده و از حاشیه نشینی بازدیدی داشته باشند.

متفکرآزاد در خصوص موضوع تبدیل وضعیت‌ها گفت: در خصوص تبدیل وضعیت ها مجلس برای این مصوبه ای داده بود که اکنون در شورای نگهبان مانده است و ایراداتی به این لایحه گرفته و گفته شده که دولت با آن مخلف است. این موضوع در کمیسیون ها بررسی خواهد شد اما خروجی آن هنوز در صحن علنی مجلس مطرح نشده است.

فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز در طی صحبت‌های متفکر آزاد از پیگیری‌های مشکلا شهر تبریز تشریح کرد و گفت: در جلسه ای با حضور استاندار، بر ادامه خط ریلی تا ایستگاه راه‌آهن و احداث ایستگاه تبادل در ترمینال تاکید کردیم.

تبادل خط ریلی با خط اتوبوس و مترو در تمام دنیا مرسوم است و گویا این موضوع جزو پیشنهادات استان است.

مجوز واردات خودروهای سنگین در کمیسیون صنایع مجلس تصویب شده است و باید به صورت فعال پیگیری شود.

دومین موضوع که کمیسیون مصوب کرده و باید در صحن نیز تصویب شود، مجوز واردات خودروهای دست دوم است و خودروهایی با فعالیت کمتر از پنج سال و قیمت ارزان در اولویت هستند.

فرهنگی در خصوص تبدیل وضعیت‌ها اشاره کرد: تبدیل وضعیت ها با مخالفت دولت مواجه شده و در شورای نگهبان است

فرهنگی ادامه داد :پیشنهاد بعدی انتقال آب سد شهید مدنی از طریق مهرانه رود است که شهرداری باید در این حوزه فعال باشد که هم رطوبت و آلایندگی شهر را کاهش می‌دهد و هم به عنوان جاذبه‌ای گردشگری بر زیبایی شهری خواهد افزود این سد باید آبگیری شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.