آخرین وضعیت پرونده مرگ یک نوزاد در بیمارستان شهریار / بررسی دستورالعمل «تایید فوت»

مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، آخرین گزارش مربوط به بررسی پرونده نوزاد فوت شده در بیمارستان امام سجاد (ع) شهریار را تشریح کرد.

دکتر سلمان حیدری، درباره اخبار مربوط به نوزاد فوت شده در بیمارستان امام سجاد (ع) شهریار، گفت: درباره این موضوع وزیر بهداشت شخصا ورود و رییس بیمارستان را عزل کردند. این برخورد انجام شد، اما یکسری اقدامات اصلاحی هم باید انجام شود که باید در کمیته‌ای که مربوط به بحث مرگ و میر مادر و نوزاد در وزارت بهداشت وجود دارد، مطرح شود. البته روز گذشته این کمیته با حضور معاون درمان وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی ایران تشکیل جلسه داد و مسائل مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بنابراین موضوع حتما بررسی می‌شود و در مواردی که نواقصی در فرآیندها وجود دارد، مجددا دستورالعمل‌ها تدوین می‌شوند تا اگر احیانا فرآیندی ایراد دارد، اصلاح شود. در عین حال با هر یک از افراد نیز به نسبت قصوری که در این پرونده داشتند، برخورد لازم انجام خواهد شد.

حیدری درباره لزوم بررسی دستورالعمل مربوط به بحث تایید فوت، گفت: این اقدام باید انجام شود و صبح امروز نیز  این موضوع مورد بررسی قرار گرفت. در این زمینه پیگیر هستیم که اگر دستورالعمل قبلی در این حوزه نواقصی دارد یا مواردی داشته که رعایت نشده، بررسی و اصلاح شوند.

وی گفت: به طور کلی بحث مرگ و میر نوزادان و مادران در کمیته مرگ و میر مربوط به این حیطه هم در مرکزی که چنین اتفاقی رخ می‌دهد، هم در سطح دانشگاه علوم پزشکی و هم در سطح وزارت بهداشت بررسی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.