کسب جایزه ویژه فدراسیون بین المللی مخترعان جهان (IFIA) مسابقات جهانی ابداعات و اختراعات ترکیه توسط دانشمند ایرانی

_ افتخار آفرینی پروفسور مهرداد فوج لعلی مخترع و دانشمند جوان ایرانی در مسابقات جهانی اختراعات ترکیه

_ دکتر مهرداد فوج لعلی مخترع و دانشمند جوان ایرانی با اختراع دستگاه بی خطر ساز پسماند های بیمارستانی با تکنولوژی مایکروویو پری وکیوم توانست در مسابقات جهانی اختراعات ترکیه که مورخ ۸ تا ۱۳ شهریور در کشور ترکیه و در شهر سامسون برگزار شد جایزه ویژه مسابقات را  کسب نماید.

_ این محقق جوان ایرانی قبلا در سال ۲۰۲۰ توسط اکادمی علوم اروپا به عنوان مخترع برتر اروپا ودر سال ۹۴ در ایران به عنوان پژوهشگر برتر کشور انتخاب شده بود.و در سال ۸۷ مقام دوم جشنواره خوارزمی کشور را کسب نموده بود . در این مسابقات که از هشتم تا سیزدهم شهریور ماه در کشور ترکیه وبا حمایت وزارت صنایع و تکنولوژی ، سازمان ثبت اختراعات و وزارت دفاع این کشور، فدراسیون جهانی اختراعات(IFIA) و سازمان مالکیت های معنوی اختراعات جهان ( WIIPO)
world Invention Intellectual property Associations
برگزار گردید بیش از ۳۰ کشور از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا، کره جنوبی، روسیه، چین، پرتغال و رومانی و….. حضور داشتند که در نهایت با بررسی طرح های مخترعین توسط هیئت بین المللی داوری این اختراع موفق به دریافت این جایزه گردید.

_ این محقق ایرانی درباره این اختراع خود اظهار داشت این سیستم توسط تابش امواج الکترو مغناطیس به پسماند های بیمارستانی ، در مدت زمان یک ساعت میتواند انها را ضدعفونی کند . این محصول دارای پتنت بین المللی و ثبت اختراع داخلی بوده و به تولید انبوه رسیده و تمامی استاندارد های داخلی و بین المللی را کسب کرده است .

_ ایشان افزودند طرح اولیه این اختراع  سالها پیش در کشور تولید و با تایید وزارت بهداشت کشور در ۴۰ بیمارستان کشور نصب و بهره برداری شده است . اما در اختراع جدید نقاط ضعف تکنولوژی قبل با فناوری جدید که در دنیا منحصر به فرد است رفع شده است .

_ همچنین اکادمی علوم اروپا و انجمن مخترعان اروپا در سال ۲۰۲۰ به پاس تلاشهای این دانشمند ایرانی نشان نیکولا تسلا را اعطا نمود.
از دیگر اختراعات این مخترع می‌توان به دستگاه خشک کن میوه با امواج مایکروویو ، دستگاه بی حس کننده دندان توسط امواج رادیویی ، دستگاه از بین برنده علف هرز ، دستگاه انتی فراست جهت جلوگیری از سرما زدگی ، اشاره کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.